En İyi İmplant Markaları Sıralaması
İmplantlar, eksik veya hasarlı dişler için dayanıklı ve doğal görünümlü bir çözüm sunarak restoratif diş hekimliği alanında devrim yaratmıştır. Dental implantlara olan talep arttıkça, piyasada bulunan dental implant markalarının çeşitliliği de artmaktadır.
Doğru implant markasını seçmek, gülüşünüzü geri kazanmak söz konusu olduğunda oyunun kurallarını değiştirebilir. Piyasada bulunan sayısız farklı mplant markasıyla, bilinçli bir karar vermek gülüşünüzü olumlu yönde etkileyebilir. Bu kapsamlı kılavuz, en iyi implant markalarını, küresel pazar paylarını ve Antalya'da başarılı bir implant tedavisi için diş hekimlerinin önerdiği implant markalarını incelemektir.
Diş Hekimlerinin Tercih Ettiği İmplant Markaları
Neodent İmplant (Straumann Group)
İmplant markaları söz konusu olduğunda, Neodent güvenebileceğiniz bir isimdir ve dünyanın önde gelen dental implantlarından bazılarını oluşturmaktan sorumludur. 1993 yılında Dr. Geninho Thomé tarafından kurulan Neodent, Brezilya'nın Curitiba kentinde implant ürünleri, enstrümantal aletler, dental ekipmanlar ve protezler üretmeye odaklanarak işe başladı. Beş yıl sonra Neodent, ürünleri Brezilya Sağlık Bakanlığı tarafından tanınan ve sertifikalandırılan ilk Brezilyalı implant şirketi oldu.
Takip eden yıllarda Neodent, 2006 yılında temel ürünlerinden biri olan Cone Morse İmplant Sistemini piyasaya sürene kadar güçten güce geçti. Neodent, sırasıyla 2010 ve 2012 yıllarında piyasaya sürülen NEOPOROS® (yüzey işlemi için son teknoloji bir çözüm) ve hidrofilik yüzey Acqua™ dahil olmak üzere yenilikçi ürünler piyasaya sürmeye devam etti.
Neodent daha sonra 2015 yılında İsviçreli implant ve estetik diş hekimliği devi Straumann (şu anda en iyi 10 dental implant markasından biri) tarafından satın alındı. Bu satın alma, dünya çapında genişlemenin yanı sıra Neodent'in amiral gemisi olan iki yüksek kaliteli dental implantın piyasaya sürülmesine yol açtı: Grand Morse İmplant Sistemi ve Neodent® Zi Seramik İmplant Sistemi. Bu mükemmel ürünler, Neodent'in dental implant endüstrisindeki 25 yılı aşkın araştırma ve geliştirme çalışmalarının doruk noktasıdır.
Locator dental implant abutmenti ile de tanınan Neodent, uygun ve rekabetçi fiyatlarla kaliteli çözümler sunmaktadır. Neodent, dünya çapında yıllık 1 milyondan fazla implant satışıyla şu anda dünyanın en büyük ikinci dental implant şirketidir; Neodent, Avustralya'da en çok aranan dental implant markalarından biri olarak kendini sağlam bir şekilde kanıtlamıştır.
Southern İmplant
Merkezi Güney Afrika'da bulunan Southern Implants, 1987 yılındaki kuruluşundan bu yana implant pazarında öncü bir rol oynamaktadır. Southern Implants, profesyoneller için kapsamlı seçenekler sunmaya odaklanarak üst düzey pazar sektörüne yenilikçi çözümler sunmaktadır.
Southern Implants, implantoloji alanındaki teknolojik ilerlemelerinin yanı sıra sektördeki köklü geçmişiyle de öne çıkmaktadır. Southern Implants, alaşımsız, saf titanyum Grade IV dental implantları kullanmaktan gurur duyarken, 20 yıldır implantlarının yüzeylerinin "Southern Implants aşındırılmış SInergy Yüzey ile geliştirildiğini" belirtiyor.
1987 yılından bu yana Southern Implants, pürüzlendirilmiş yüzey implantları, yüzey iyileştirme, zigomatik implantlar, geniş çaplı implantlar, molar replasman implantları, dar çaplı implantlar, mini implantlar, nazalus implantlar dahil olmak üzere tümü araştırma destekli ve klinik olarak test edilmiş bir dizi implant çözümü sunmaktadır.
Türkiye'de En Popüler 10 İmplant Markası
1. Straumann
Avantajlar
- ABD dental pazarında lider konumdadır.
- Dünya çapında diş hekimlerine geniş bir hizmet yelpazesi sunar.
- Tedavi planlama yazılımı pazarında kayda değer pay.
- 1954 yılında kurulmuş olup araştırma, diş hekimliği üretimi ve biyomateryalleri ile tanınmaktadır.
- Ürünler yenilikçi, dayanıklı ve güvenlidir.
Dezavantajları
İmplant sistemleri de dahil olmak üzere ürünler nispeten pahalıdır. En kaliteli implantlar için ödeme yapmaya değeceğine inanıyoruz, bu yüzden Straumanns'ın Neodent implantları en iyi seçimimizdir.
2. Hiossen (Osstem İmplant)
Avantajlar
- ABD'de ve küresel çapta bilinirlik.
- Müşteri memnuniyetine odaklanır ve araştırma ve geliştirmeye büyük yatırımlar yapar.
- 70'in üzerinde ülkeye implant sistemleri ihraç etmektedir.
Dezavantajları
Müşteri memnuniyetine odaklanmak bazen premium fiyatlandırma stratejisine yol açabilir.
3. Zimmer Biomet
Avantajlar
Önde gelen tıbbi cihaz sağlayıcısı.
Hastalar için kalite, bütünlük ve güvenliği korur.
Son teknoloji ürünler sunar ve diş hekimliği profesyonellerine eğitim ve öğretim sağlar.
Dezavantajları
Ürünler fiyatları biraz yüksek olabilir.
Bazı müşteriler, ürün yelpazesinin diğer markalar kadar geniş olmadığını bildirmiştir.
4. Nobel Biocare (Danaher)
Avantajlar
- İmplant sistemlerinde son derece deneyimli, çeşitli şekil ve boyutlarda ürünler sunmaktadır.
- Diş hekimliği profesyonellerini küresel olarak güçlendirmeyi amaçlar ve eğitim ve öğretim sağlar.
Dezavantajları
Nobel Biocare implantları pahalıdır.
5. Dentsply Sirona
Avantajlar
İki şirketin 2016 yılında birleşmesinden oluşan şirket, işlerini önemli ölçüde geliştirmiştir.
Dünya çapındaki dental profesyonellere ve hastalara yenilikçi yatırımlar ve yüksek kaliteli ürünler sunmaktadır.
Dezavantajları
- 2016'daki birleşme, ürün tutarlılığı konusunda bazı ilk zorluklara neden olmuş olabilir.
- Bazı kullanıcılar müşteri hizmetlerinin standartlara uygun olmadığını bildirmiştir.
6. Biohorizons
Avantajlar
- 1994 yılında ABD'de kurulmuştur ve bir dizi implant seçeneği sunmaktadır.
- Hizmet, bilim ve yeniliğe odaklanır.
- Çeşitli implant sistemleri sunar ve kliniklerle iyi ilişkiler sürdürür.
Dezavantajları
Nispeten daha genç bir şirket olduğundan, diğer bazı markalarla aynı düzeyde küresel tanınırlığa sahip olmayabilir.
7. Euroteknika
Avantajlar
- 1992'de kurulmuş, yeni teknolojiye odaklanan bir Fransız şirketi.
- Diş hekimliği camiasına en son teknolojiyi sunar.
- Basitlik, güvenilirlik ve kaliteye öncelik verir.
- 2022 yılında yapılan bir dental implant markası çalışmasında, Euroteknika ve IDI Système implantları, osseointegrasyon sürecini hızlandırdığına, implantların biyomekanik direncini artırdığına ve böylece diş restorasyonlarında daha hızlı iyileşme ve daha iyi stabilite sağladığına inanılan nanometrik boyutlu yüzey pürüzlülüğü ile dikkat çekmiştir.
Dezavantajları
Pazarda daha küçük bir oyuncu olan Euroteknika, diğer köklü markalar kadar geniş bir implant yelpazesi sunmamaktadır.
8. Megagen
Avantajlar
- Zorlu problemleri çözmeye odaklanan, 2002 yılında kurulmuş bir Kore markası.
- Yenilik ve kalite getiriyor.
- Farklı ihtiyaçları karşılamak için çeşitli modeller sunar.
Dezavantajları
- Pazarda nispeten yeni bir oyuncu olduklarından, güçlü bir küresel varlık oluşturmada zorluklarla karşılaşabilirler.
- Diş hekimleri genellikle sektörde daha uzun bir geçmişi olan markaları tercih etmektedir.
9- Implant Direct
Avantajlar
- Müşterilerin ürünleri çevrimiçi satın almasına olanak tanıyan öncü marka.
- İmplant satışının yanı sıra eğitim ve öğretim de sunuyor.
- Yüksek kaliteli protez ve restoratif çözümler sunar.
Dezavantajları
Fiyatları biraz pahalı.
10. DTI
Avantajlar
- Tasarım, işlevsellik, dayanıklılık ve geniş seçenek yelpazesi sunan Türkiye'nin önde gelen markası.
- Ürünler, Avrupa ve Amerika merkezli şirketlere kıyasla nispeten daha uygun fiyatlıdır.
Dezavantajları
Dezavantajı bulunmuyor.
İmplant markası seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Dental implant markaları arasında seçim yaparken kalite, uygun fiyat, yenilik, araştırma desteği ve implant malzemesi gibi çeşitli faktörleri göz önünde bulundurmak önemlidir. Örneğin, bazı markalar daha hızlı iyileşmeyi ve daha iyi osseointegrasyonu (implantın çene kemiği ile kaynaşması süreci) kolaylaştıran malzemelerin geliştirilmesine odaklanmaktadır.
Titanyum ve seramik diş implantlarının farklı avantajları ve dezavantajları vardır, bu da diş implantı markalarının seçimini çok önemli hale getirir. Titanyum implantlar biyouyumlulukları ve dayanıklılıkları ile tanınırken, seramik implantlar estetik çekicilikleri ile bilinir ancak her zaman titanyum ile aynı dayanıklılık seviyesini sunmazlar.
Fiziksel implantın yanı sıra, doğru dental implant markasının seçilmesi diş hekiminin uzmanlığını, hasta ihtiyaçlarını ve klinik gereklilikleri de içerir. Birçok kaynak, araştırmalarla desteklenen yüksek kaliteli dental ürünler sunan Nobel Biocare ve Straumann gibi en iyi dental implant markalarını önerecektir; ancak bunlar mevcut tek implant markaları değildir.
Bir implant markasının maliyeti ve kalitesinin yakından ilişkili olduğunu da unutmamak önemlidir - diğer ürünlerde olduğu gibi, daha yüksek kalite için genellikle daha yüksek fiyatlar ödersiniz. Ayrıca, dental implant seçeneklerinizi değerlendirirken, diğer üreticilerin bileşenleriyle uyumluluğu da düşünmeniz gerekecektir. Diş hekiminiz size en iyi dental implant markaları ve uyumluluk sorunları hakkında tavsiyelerde bulunabilecektir.
Küresel Pazar Öngörüleri
Fortune Business Insights ve Mordor Intelligence, küresel dental implant pazar büyüklüğünün şu anda yaklaşık 4,5 milyar ABD doları değerinde olduğunu belirtmekte ve pazar büyüklüğünün 2028 ile 2023 yılları arasında yaklaşık 6,8 milyar ABD dolarına yükseleceğini öngörmektedir. Özellikle Grand View Research, bu rakamın 2023 yılına kadar 9 milyar USD aralığında olacağını öngörmektedir.
Mordor Intelligence ayrıca bu pazardaki ilk beş büyük dental implant üreticisinin Straumann AG, Nobel Biocare Services AG (Danaher Corporation), Zimmer Biomet, Dentsply Sirona ve Henry Schein Inc. olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, Straumann Group'un 2022 yıllık raporuna göre, küresel pazar payı 2021'de %29 iken 2022'de %30'a yükselerek grubun pazar lideri konumunu sağlamlaştırmıştır.
İlginç bir şekilde, Grand View Research'e göre, Kuzey Amerika %35,5 ile dental implant pazarında en büyük paya sahipken, Asya Pasifik en hızlı büyüyen pazar olarak gösterilmektedir. Grand View Research, bu durumun muhtemelen istikrarlı ekonomiler, artan harcanabilir gelir ve dental implant sektöründeki teknolojik gelişmelerden kaynaklandığını belirtiyor.
İmplant başarısı markaya bağlı mıdır?
Evet, ama sadece bir noktaya kadar. Kullanılan kalite ve malzemeler osseointegrasyon oranını ve başarısını etkileyeceğinden, marka (implant sisteminin yanı sıra) dental implantların başarısında kesinlikle önemli bir rol oynar.
Bazı markalar, osseointegrasyona ve dental implantın genel başarısına yardımcı olan Neodent'in hidrofilik yüzeyi gibi yüzeyi geliştirmek için implantlarına çok özel özellikler ekler. Öte yandan Straumann gibi şirketler, diş hekimlerini ve çok özel ihtiyaçları olan hastaları destekleyen çok özel implantlar üretmektedir.
Hangisi daha önemli: Diş hekiminin becerisi mi yoksa implant markası mı?
İmplant markası önemli olsa da, implantoloğun becerisi başarılı bir implant prosedürü için en kritik faktördür. Çoğu diş hekimi muayenehanesi, deneyimlerine ve implantın tasarımına, biyouyumluluğuna ve başarı oranlarına göre tercih edilen dental implant markalarına sahiptir ve bunları kullanır. Ancak diş hekiminiz ne yaptığını biliyorsa markanın yarısı kadar bile önemi yoktur.
Bunu akılda tutarak, diş hekiminizle danışmak, onunla rahat olduğunuzdan emin olmak ve ihtiyaç duyduğunuz kadar çok soru sormak her zaman en iyisidir. Ayrıca, diş hekimi hakkında kendi araştırmanızı yapabilir, çevrimiçi yorumları okuyabilir ve aynı diş hekimini ziyaret etmiş olabilecek arkadaşlarınızla veya aile üyelerinizle konuşabilirsiniz. Diş hekiminin diğer hastalarından bazıları deneyimlerini sizinle paylaşmaya açık olabilir.
Teknolojideki gelişmeler implant diş hekimliğini şekillendiriyor ve dental implant markaları osseointegrasyon gibi daha önemli faktörlere yönelik yenilikçi çözümlere odaklanıyor. Bazı dental implant markaları, diş restorasyonuna daha kişiselleştirilmiş bir yaklaşım sunarak özel implantlar oluşturmak için 3D baskı teknolojilerinin kullanımını da araştırıyor. Teknoloji ilerlemeye devam ettikçe, dental implant markalarının dental implant prosedürlerinin etkinliğini ve güvenliğini artıran daha çığır açan çözümler sunmasını bekleyebiliriz.