Diş Eti Ameliyatı (Flap Operasyonu)

Diş Eti Ameliyatı (Flap Operasyonu)Cerrahi olmayan teknikler diş eti hastalığının sonuçlarını ele almakta başarısız olduğunda, bir periodontist tarafından yapılan açık flep ameliyatı ağız boşluğunuzun sağlığını geri kazandırabilir. Periodontal hastalık tedavi edilmezse, dişleri destekleyen yapılarda önemli hasara yol açabilir ve sonuçta diş kaybına neden olabilir. Bir flep operasyonu diş eti hastalığını durdurabilir ve diş hekiminin kökleri ve çene kemiğini doğrudan tedavi etmesini sağlayabilir.

Açık flep periodontal cerrahi bir periodontist tarafından ne zaman önerilir?

Yaygın diş eti hastalığı veya periodontitis meydana gelirse dişler önemli risk altındadır. Bu durum dişleri çevreleyen bağlara ve kemik dokusuna zarar vererek dişlerin yuvalarında gevşemesine ve tamamen kaybedilme riskine neden olur. Temizleme ve diş taşı temizliği gibi cerrahi olmayan tedaviler hastalığı durdurmak için yeterli değilse, periodontal flep cerrahisi en iyi seçenek olabilir.

Açık flep periodontal cerrahi neden önemlidir?

Periodontal ceplerin tedavisi ve iyileştirilmesi için en yaygın yaklaşım açık flep cerrahisidir. Periodontal cepler, diş eti dokusunun dişlerden ayrıldığı ve bakterilerin gelişebileceği temizlenemeyen bir bölge bıraktığı diş eti çizgisinin altındaki boşluklardır. Bu bakteriler doku iltihabına, hassasiyete, kanamaya ve rahatsızlığa katkıda bulunur. Tedavi edilmezlerse diş eti hastalığına, dişi destekleyen kemik yapısının bozulmasına ve hatta sistemik sorunlara yol açabilirler.

Kimler bu prosedür için ideal adaydır?

Diş taşı temizliği ve kök planlaması gibi cerrahi olmayan tedavilere yanıt vermeyen orta ila şiddetli diş eti hastalığı veya periodontitisi olan hastalar flep operasyonundan faydalanabilir. Diş eti flebi ameliyatı, ilerlemiş periodontitisli hastalara yardımcı olabilir.

Bir diş konsültasyonu sırasında, periodontist periodontal hastalık belirtilerini arayacak ve dişlerin etrafındaki ceplerin ölçümlerini alacaktır. Hafif ve orta dereceli periodontal hastalık vakalarında cerrahi olmayan tedaviler yeterli olabilir. Öte yandan, ilerlemiş diş eti hastalığı neredeyse kesinlikle ameliyat gerektirecektir.

Bu tedavi, köklerin etrafında biriken plak ve tartarı ortadan kaldırarak diş eti dokusunun sağlığını geri kazanmaya yardımcı olabilir. Bazı durumlarda, diş eti hastalığından etkilenen kemik dokusunu onarmak için ikinci bir ameliyat eş zamanlı olarak yapılabilir. İlk randevu sırasında diş hekimi, diş eti flebi ameliyatının gerekli olup olmadığını görmek için hastanın diş ve genel sağlığını inceleyecektir.

Açık flep periodontal cerrahisinde neler yapılır?

Flep cerrahisinin birincil amacı cebi çıkarmak veya azaltmaktır. Cebe erişmek için diş eti dokusunda flep benzeri bir kesi oluşturulur. Bu, hastalıklı dokunun cepten çıkarılmasını ve dişlerin kök yüzeylerinin yeterince temizlenmesini mümkün kılar, bu da toksik plak ve tartarın uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Bundan sonra diş hekimi flebi kapatacak ve bölgeyi mühürleyecektir. Bu, kısa süre sonra gerçekleşecek olan iyileşme sürecini başlatır.

Flep ameliyatı genellikle lokal anestezi altında, anti-anksiyete ilaçları ile birlikte veya bunlar olmadan yapılır; ancak intravenöz bilinçli sedasyon altında da yapılabilir. Ameliyatın süresi hasarın boyutuna ve etkilenen diş eti bölgelerine göre belirlenir. Ameliyat sırasında anestezi hastaların ağrısız kalmasını sağlayacaktır. Ameliyattan sonra ağrı ve rahatsızlığı gidermek için ilaç kullanılabilir.

Flap operasyonu kaç günde iyileşir?

Flep ameliyatından sonra diş etlerinizin iyileşmesi genellikle yaklaşık 2 - 3 hafta sürer. İyileştikten sonra diş etleriniz sağlıklı, pembe ve ağrısız olmalıdır

Flap operasyonu ne kadar sürer?

Ağızda tek bir bölgede yapılan periodontal flep ameliyatı hızlıdır ve genellikle sadece 45 dakika sürer. Hastalar işlem sırasında TV izleyebilir veya kişisel kulaklıklarından müzik dinleyebilirler.