Endodonti

Kanal tedavisiEndodonti olarak da bilinen kök kanal tedavisi, Londra'da bir dişin sinir veya pulpasındaki enfeksiyonu veya geri dönüşü olmayan iltihabı tedavi etmek için eğitilmiş kök kanal tedavisi uzmanı tarafından gerçekleştirilen bir diş prosedürüdür.

Kanal Tedavisi Uzmanı

Antalya'da kanal tedavisine ihtiyacınız varsa, DTG Diş Kliniği'nin kanal tedavisi uzmanı Dr. Zeynep Güner, en karmaşık kanal tedavilerini azami özen ve uzmanlıkla gerçekleştirmeye hazırdır.

Diş Yapısına Genel Bir Bakış:

Bir diş üç bölümden oluşur: Dişin sert dış kaplaması olan mine. Mineyi destekleyen daha yumuşak, kemik benzeri bir malzeme olan dentin. Dişin merkezindeki yumuşak doku (sinirler ve kan damarları içeren) olan pulpa.

Kanal Tedavisi Nedir?

Pulpa, dişin içinden diş etine ve çene kemiğine doğru uzanan bir yola sahiptir. Bu yol kök kanalı olarak bilinir. Bazı durumlarda, tek bir dişte birden fazla kök kanalı olabilir. Kök kanalı terimi biraz yanıltıcıdır çünkü dişin pulpasının ve kök kanalının boş olduğunu ima eder. Ancak pulpa ve kök kanalı, sinirler ve kan damarları içeren yumuşak dokudan oluşur.

Pulpa bakteriler tarafından enfekte edilirse ölmeye başlar ve bu da dişin kaybıyla sonuçlanabilir. Enfeksiyonun kök kanalına yayılma riski de vardır, bu da ağrılı bir diş apsesinin (irin dolu bir şişlik) gelişmesine yol açabilir. Enfeksiyon daha sonra diş etlerinize (perio-endo lezyonuna neden olarak) veya dişlerinizi destekleyen doku ve kemiklere (periodontitis) yayılabilir.

ök kanal tedavisi dişi kurtarmak ve kök kanal enfeksiyonu riskini önlemek için tasarlanmıştır. İltihaplı veya enfekte pulpa dişten çıkarılır ve kök kanalı tüm bakterilerden temizlenir. Bakteriler uzaklaştırıldıktan sonra, kök kanalı ve pulpa yapay bir madde kullanılarak doldurulur ve ardından kapatılır.

Kanal Tedavisi Ağrılı mıdır?

Kanal tedavisi genellikle ağrılı bir işlem olarak algılanır. Aslında, uygun şekilde eğitilmiş bir diş hekiminin elinde kanal tedavisi nispeten ağrısızdır ve dolgu yaptırmaktan daha rahatsız edici değildir. Kanal ağrısı konusunda endişeleriniz varsa, sizi rahat ettirmek ve tüm prosedürü size açıklamak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız.

Kanal tedavisi, bir diş hekimi için gerçekleştirilmesi en zor tedavilerden biridir. Bir kanal tedavisi gerçekleştirirken birçok risk ve olası sorun nedeni vardır ve doğru ölçümler, doğru enstrümantasyon ve nem (bakteri) kontrolü iyi bir sonuç elde etmek için hayati önem taşır.

Antalya'da Kanal Tedavisi Yapan Diş Hekiminin Tecrübeli Olmasının Önemi

Kanal tedavisi çok karmaşık ve zaman alıcı bir prosedür olabilir ve bazı zor vakalarda en iyisi hemen Antalya'da kanal tedavisi uzmanına görünmektir. Bunun nedeni, ilk kez yapılan bir kanal tedavisinin başarısının ikinci kez yapılandan çok daha yüksek olması ve yüksek standartlarda yapılmaması halinde kanal tedavisinin başarısız olma riskinin bulunmasıdır. Böyle bir durumda yeniden kanal tedavisi yapılması gerekir. Ne yazık ki, yeniden kanal tedavilerinin başarı oranları çok daha düşüktür, bu nedenle ilk seferde doğru şekilde tamamlanması önemlidir.

DTG Diş Kliniği olarak Antalya'da uzun yıllara dayanan deneyime sahip ve yalnızca endodonti alanında lisansüstü eğitimini tamamlamış bir kanal tedavisi uzmanımız bulunmaktadır. Kendisi Londra'da daha karmaşık kanal tedavileri için hizmet vermektedir.

Antalya'da kanal tedavisine mi ihtiyacınız var?

DTG Diş Kliniği'nde, köklerin uçlarını bulmak için en iyi uygulama tekniklerini ve yüksek teknolojili ekipmanı kullanarak, dolgunun kök kanalının tüm uzunluğuna ulaşmasını sağlayarak başarısızlık riskinin en aza indirildiğinden emin oluyoruz. Ayrıca, çok küçük kök kanalı açıklıklarının çok daha net ve geniş bir şekilde görülebilmesi için diş hekiminin büyüteçli cerrahi luplarıyla birlikte kullanabileceği özel olarak tasarlanmış fiber optik ışıklara yatırım yaptık.

Tedavinin çok korkulan kök kanalı ağrısı olmadan rahat bir şekilde yapılmasını sağlamak için dişi tamamen uyuşturuyoruz.

Ardından, alanın mümkün olduğunca steril tutulmasını ve tükürükle dişe yeni bakteri bulaşmasının önlenmesini sağlamak için dişi genellikle kauçuk bir barajla izole ediyoruz. Kanal tedavisi yapılırken nemsiz ve steril bir ortamın korunması, ağızdaki herhangi bir bakterinin kanallara girmesini önleyeceğinden önemlidir.

Kök kanal uzmanımız daha sonra kanalların verimli bir şekilde şekillendirilmesini sağlamak için modern esnek titanyum Protaper eğeleri kullanır. Kırılma riskini en aza indirmek ve çapraz enfeksiyon riskini azaltmak için eğelerimizi yalnızca bir kez kullanıyoruz.

Kanalların uzunluğunu doğru bir şekilde belirlemek ve radyografi sayısını ve dolayısıyla radyografik dozajı azaltmak için yüksek teknolojili elektronik apeks bulucuları kullanıyoruz. Kanalların içinde kalan bakterileri yok etmek için kanalları sodyum hipoklorit ve bazen iyot gibi güçlü dezenfektanlarla iyice temizliyoruz.

HotShot, kök kanallarını dolduran kablosuz bir backfill obturasyon cihazıdır. İnce ve esnek iğneler, çok ince kanallara bile kolay erişim sağlayarak yeniden enfeksiyon riskini azaltan daha dolgun bir obturasyon sağlar.

HotTip kablosuz bir sıcak dikey sıkıştırma cihazıdır ve farklı büyüklükteki kök kanallarına uyum sağlamak için çeşitli boyutlarda gelir.

"Bir kök kanalı ne kadar sürer?" diye merak ediyorsanız Bu gerçekten de duruma göre değişir, ancak bu uzman ekipmanın kullanılması hasta için koltukta kalma süresini azaltır ve diş hekiminin tedaviyi sorunsuz ve kolay bir şekilde gerçekleştirmesini sağlar. Ameliyat sonrası bir miktar kanal ağrısı yaşayabilirsiniz, bu ağrı genellikle ağrı kesicilerle geçer.