Çiğneme Bozuklukları Tedavisi

Çiğneme Bozuklukları TedavisiÇoğu insan yaşamları boyunca dişleriyle ilgili az ya da çok sorun yaşar, ancak her durumda çiğneme işlevi özel tedavi önlemleri gerektirecek kadar kalıcı olarak bozulmaz.

Çiğneme Bozuklukları Tedavisi, tüm çiğneme sisteminin işleviyle ilgilenir. Bu, üst ve alt çenedeki dişlerin şeklini ve çiğneme yüzeylerini, iki çene eklemini ve baş ve yüz kaslarını içerir.

Çiğneme sisteminin işlevini teşhis etmek bu nedenle çok önemlidir, çünkü sistemdeki bozukluklar diş ve çene eklemi ağrısına ek olarak önemli başka şikayetlere de yol açabilir. Karmaşık nöromüsküler etkileşimler daha sonra baş ve yüz ağrılarını, omuz ve boyun gerginliğini ve hatta sırt ağrılarını tetikler.

CMD, yani kraniyomandibular disfonksiyon olarak adlandırılan bu semptomlar, ancak disfonksiyonun nedeni Çiğneme Bozuklukları İşlevsel tanı yoluyla tespit edilirse hafifletilebilir veya giderilebilir.

Disfonksiyon genellikle yanlış ısırmadan kaynaklanır ve genellikle stresle daha da kötüleşir. Her ikisi de çok çeşitli ağrı ve rahatsızlıkların tetikleyicisi olarak kabul edilen büyük kas gerginliğine yol açar.

Biçim işlevi belirler

Çiğneme Bozuklukları Tedavisinin odak noktası, dişlerin şekli ve yapısının yanı sıra kasların ve alt çenenin bozulmamış hareketinin hala doğal çiğneme işlevini yerine getirip getiremeyeceğini incelemektir. Dişlerin şekli değişirse, fonksiyon da aynı anda değişir. Diş gıcırdatma nedeniyle taşlanmış dişler gibi ciddi şekil değişiklikleri çiğneme düzenini önemli ölçüde değiştirir ve kaslar ile çene eklemleri üzerinde doğal olmayan bir zorlanmaya neden olur.

Çiğneme sistemindeki fonksiyonel bozuklukları tespit etmek için hastaya bir fonksiyonel analiz (FAL) uyguluyoruz. Daha sonra tespit edilen bozuklukları profesyonel fonksiyonel terapi ile tedavi ediyoruz.

DTG Diş Kliniği olarak fonksiyonel teşhis alanında uzmanız ve DROS® splint terapisi konseptini çiğneme sistemindeki bozuklukları teşhis ve tedavi etmek için kullanıyoruz.

Ayrıca KBB doktorları, ortopedistler, nörologlar ve fizyoterapistlerle birlikte çeşitli semptomları kapsamlı bir şekilde teşhis ve tedavi edebilmek amacıyla semptomları netleştirmek için diğer uzmanlar ve terapistlerle yakın bir şekilde çalışıyoruz.