Isırma Bozukluğu Tedavisi

Isırma Bozukluğu Tedavisiİşlevsel olarak sağlıklı bir diş setinde, üst ve alt çenenin dişleri uyumlu bir şekilde birbirine kenetlenir. Dinlenme pozisyonunda çiğneme kasları gevşer ve alt çenenin iki çene eklemi başı üst çenedeki eklem çukurlarında merkezlenir.

Ancak yanlış bir ısırma varsa, yani dişler birbirine doğru şekilde oturmuyorsa, ortaya çıkan engelleyici temaslar önemli sağlık sorunlarına yol açabilir.

Bu yanlış temasların birçok nedeni vardır:

Dişler arasındaki bir boşluk, eğik bir diş veya diş gıcırdatma nedeniyle aşınmış dişler etkileşimi ciddi şekilde bozabilir. Bununla birlikte, çok yüksek veya çok alçak bir kron veya dolgu ile yetersiz ortodontik restorasyonlar da biyomekaniği bozarak kas gerginliğine ve ağrıya neden olabilir.

Bunun nedeni, insan biyolojisinin her zaman doğru ısırmayı sağlamaya çalışmasıdır. Bu nedenle baş ve yüzdeki çiğneme aparatının kasları, engelleyici temaslara uyum sağlamak veya bunları telafi etmek için gerilir. Bu gerginlik, tek taraflı baş ağrısı veya yüz ağrısı ile boyun ve omuz gerginliği gibi çeşitli şikayetleri tetikler.

Kronik Şikayetler Genellikle Çiğneme Sistemiyle İlgilidir

Geceleri dişlerinizi sıkmak ve gıcırdatmak da temporomandibular eklemde sorunlara yol açabilir ve diş yapısına zarar verebilir.

Bu süreç o kadar ileri gidebilir ki dişlerin uçları kelimenin tam anlamıyla aşınır ve dişler birkaç milimetre kısalır. Ortaya çıkan "düşük ısırma", temporomandibular eklemleri fizyolojik olmayan bir pozisyona zorlar ve ardından tıklama, temporomandibular eklem ağrısı ve hatta kulak ve temporomandibular eklemin yakınlığı nedeniyle kulak çınlaması gibi şikayetler ortaya çıkar.

Etkilenen hastalar için sorun, özellikle kronik ağrı ve şikayetler söz konusu olduğunda, çiğneme sistemi ile olan bağlantının genellikle fark edilmemesidir.

Muayenehanemizde Maloklüzyon Tedavisi

Hastalar genellikle muayenehanemize dişlerinin gittikçe kısaldığını, hepsinin aynı uzunlukta olduğunu ve konuşurken ve gülerken zar zor göründüğünü fark ettiklerinde gelirler. Bu duruma başka semptomlar da eşlik ediyorsa, üst ve alt çene arasında tedavi edilmesi gereken bir arıza olan CMD teşhisi koyuyoruz.

Maloklüzyonun nedenini dental fonksiyonel teşhis ile belirliyoruz.

Bu teşhis, hastanın ısırma pozisyonunun manuel ve enstrümantal fonksiyonel analizine ve üst çene için bir ısırma splinti olan DROS® splintinin kullanımına dayanmaktadır.

Bu fonksiyonel terapi ile dişlerin engelleyici temasları belirlenebilir, kaslar ve çene eklemleri rahatlatılabilir ve herhangi bir ağrı ve rahatsızlık hafifletilebilir veya genellikle ortadan kaldırılabilir.

Kasları gevşetmek için genellikle tek bir dolgunun düzeltilmesi veya bir diş kronunun değiştirilmesi yardımcı olur. Bazen, örneğin diş gıcırdatma nedeniyle birkaç milimetre kaybedilmişse, diş özünün yeniden inşa edilmesi de gerekebilir.

Bu durumlarda Restoratif diş hekimliği uzmanlarımıza güveniyoruz.