Diş çekimi sonrası iltihap belirtileri

Diş çekimi ameliyatı çeşitli nedenlerle yapılabilir. Bazen enfeksiyonu ortadan kaldırmak veya onarılamayacak derecede hasar görmüş bir dişi çıkarmak için yapılır. Ağrı veya rahatsızlığa neden olan yirmilik dişler de hastanın ağız sağlığını korumak için çekilebilir.

Çekim nedeni ne olursa olsun, enfeksiyondan kaçınmak için işlem sonrası bölgeyi korumak önemlidir.

Diş çekimi ameliyatından sonra diş enfeksiyonuna işaret eden belirtileri öğrenmek için okumaya devam edin.

Diş Çekimi Sonrası İltihapa Ne Sebep Olur?

Diş ameliyatından sonra diş hekiminiz, ağzınızın hızlı ve komplikasyonsuz bir şekilde iyileşmesine yardımcı olmak için gerekli tüm bakım sonrası talimatları size verecektir. Ancak yine de enfeksiyonlar oluşabilir. Sigara içen hastaların diş çekiminden sonra enfeksiyon kapma olasılığı daha yüksektir. Kötü ağız hijyeni de enfeksiyon riskini artırabilir.

Diş Çekimi Sonrası Diş Eti iltihap Belirtileri

Kızarıklık, şişlik, hassasiyet ve minimal kanama ameliyattan hemen sonra normaldir ve birkaç gün sürebilir. Ancak, aşağıdaki belirtiler diş çekiminden sonra bir enfeksiyon olduğunu gösterebilir:

• Şişlik azalmak yerine daha da kötüleşir
  • Çevre dokularda yeni şişlikler
  • Ameliyat bölgesinden gelen beyaz veya sarı irin veya akıntı
  • Ağrı azalmak yerine kötüleşir
  • Kötü nefes
  • Ağızda kötü tat
  • Sürekli kanama (24 saatten fazla)
  • Şişmiş bezler
  • Ağrı veya rahatsızlık başlangıçta azaldıktan sonra tekrar ortaya çıkar

Diş enfeksiyonu tedavi edilmediği takdirde son derece ağrılı ve tehlikeli olabilir. Dişinizi çektirdiyseniz ve ağrınız iyileşmek yerine daha da kötüleşiyorsa ya da enfeksiyon kapmış olabileceğinize inanmak için başka nedenleriniz varsa, mümkün olan en kısa sürede diş hekiminize başvurun. Enfeksiyonu tedavi etmek ve daha da kötüleşmesini önlemek için uygun antibiyotikleri reçete edebileceklerdir.

Diş Çekimi Ameliyatından Sonra İltihap Nasıl Ortadan Kaldırılır

Bir diş enfeksiyonunu tedavi etmenin ilk adımı, antibiyotik reçete edebilmesi için diş hekiminizi ziyaret etmektir. Ayrıca ağrı kesici reçete edilebilir ve rahatsızlığı azaltmaya yardımcı olması için bir ağız gargarası verilebilir.

Tedaviye başladıktan sonra, diş hekiminiz şişlik ve iltihaplanmayı azaltmaya yardımcı olmak için ağzınızın dışına soğuk kompres uygulamanızı önerebilir. Bu aynı zamanda ağrıyı yönetmeye de yardımcı olacaktır. Enfekte bölgeyi tahriş etmemek için susuz kalmamanız ve gıda alımını izlemeniz de önemlidir.

Enfeksiyonunuz şiddetliyse ve aşırı şişlik mevcutsa, diş hekiminiz iyileşme sürecini hızlandırmaya yardımcı olmak için bölgeyi boşaltabilir.

Enfeksiyon çene kemiğinize yayılmışsa, enfekte kemiği çıkarmak ve bölgeyi iyice temizlemek için ağız cerrahisi gerekebilir. Diş çekimi sonrası kemik enfeksiyonu semptomları, yukarıda listelenen küçük diş enfeksiyonlarında görülen semptomların yanı sıra yorgunluğu da içerebilir.

Diş Çekimi Sonrası Enfeksiyonu Önleme

Aşağıda listelenen ipuçlarını takip ederek diş çekimi sonrası enfekte bir soketi önlemeye yardımcı olabilirsiniz.

• Diş hekiminizin size verdiği ameliyat sonrası talimatlara uyun
  • Ameliyattan sonra en az 24 saat boyunca yorucu aktivitelerden kaçının
  • Ameliyat bölgesinde yavaş yavaş oluşmakta olan kan pıhtısını yerinden oynatmamak için yerken ve içerken dikkatli olun
  • Pipet kullanmaktan kaçının
  • Sigara içmekten kaçının
  • Ameliyat bölgesini temiz tutun
  • Ağzınızı çalkalamak için ılık su ve tuz karışımı kullanın (ne sıklıkta çalkalamanız gerektiği konusunda diş hekiminizle konuşun)
  • İyi bir ağız hijyeni sağlayın
  • Dişlerinizi ve diş etlerinizi temizlerken mümkün olduğunca nazik olun (özellikle diş çukuru çevresi)

Diş çekiminden sonra ağrı, şişlik ve genel bir rahatsızlık hissedersiniz, ancak 24-48 saat içinde kendinizi daha iyi hissetmeniz gerekir. Durumunuz kötüleşirse, mümkün olan en kısa sürede bir takip randevusu ayarlamak için diş hekiminizi aramanız önemlidir.