Diş Çürüğü Tedavisi

Diş Çürüğü TedavisiNeredeyse herkesin tükürüğünde bulunan Streptococcus mutans bakteri türü, en yaygın diş hastalıklarından biri olan diş çürümesine neden olur. Bakteri, yiyeceklerde bulunan şekeri, sert diş maddesini kalıcı olarak parçalayan agresif bir aside dönüştürür. Halk dilinde bu durum diş çürüğü ya da dişte delik olarak da adlandırılır.

Dişteki oyuk, yetersiz ağız hijyeni ve kötü beslenmenin bir kombinasyonundan kaynaklanır. Karyojenik patojenler bir dişin biyofilmine yerleştiğinde, mine demineralize olur. Başlangıçta sadece üst tabaka etkilenir. İlk aşamalarda, beslenme düzeninin değiştirilmesi ve florürlü diş macunu ile diş fırçalamanın artırılması bakterilerin metabolizmasını engelleyebilir ve dişlerin remineralizasyonunu uyarabilir.

Tedavi edilmezse çürükler yayılır ve dişler çürümüş görünür. Bu sürece genellikle keskin bir ağrı eşlik eder. Diş hekimi bakterileri özel bir cihazla çıkarır ve dişler hassas ise doğal olarak lokal anestezi altında cihazla deliğinin etrafındaki alanı temizler. Boşluk daha sonra seramik parçacıklarıyla zenginleştirilmiş yüksek kaliteli malzemeden yapılmış bir dolgu ile kapatılır. Bu dolgu daha sonra yüzeyi sağlıklı bir diş kadar pürüzsüz olana kadar cilalanır. Diş özünün ne kadar kaybedildiğine bağlı olarak, dişin doğal şekli dolgular, inleyler, kısmi kronlar veya kronlar gibi çeşitli yöntemler kullanılarak restore edilir.

DTG Diş Kliniğinde size doğru beslenme konusunda tavsiyelerde bulunmaktan ve ağız hijyeni konusunda ipuçları vermekten mutluluk duyacağız, çünkü önleme diş hastalıklarının en iyi panzehiridir.