Kanal Tedavisi Sırasında Ağrı Hisseder miyim?

Kanal TedavisiŞiddetli bir diş ağrısı yaşıyorsanız ve diş hekiminiz kanal tedavisi olmanızı önerdiyse, kanal tedavisi ağrısıyla nasıl başa çıkacağınız konusunda endişeli olabilirsiniz.

Öncelikle, kanal tedavisi hakkında yaygın olarak dolaşan birçok efsane vardır. Bu efsanelerin çoğu doğru değildir ve eski moda deneyimlere ve yanlış bilgilere dayanmaktadır. Aslında, ağrı hissettiğinizde bu aslında dişin altında yatan enfeksiyondan kaynaklanmaktadır ve hiçbir şekilde kanal tedavisinden kaynaklanmamaktadır.

Kanal tedavisi yaptırmanın tüm amacı diş enfeksiyonunu ortadan kaldırmak ve neden olduğu ağrıyı yok etmektir. Gerçek kanal tedavisi ağrılı olmamalıdır. Bunun nedeni diş cerrahınızın tüm dişi, diş kökünü ve diş ve diş etlerinizdeki sinirleri uyuşturmak için lokal anestezi uygulayacak olmasıdır.

Tedaviden Hemen Sonra Ağrı

Kanal tedavisi dişin sinirlerinin çıkarılmasını içerir, böylece artık dişinizde herhangi bir ağrı hissetmezsiniz. Ancak birçok kişi kanal tedavisi sonrasında yüksek düzeyde ağrı hissedeceğini düşünmektedir. Bu aslında yanlıştır çünkü dişinizde ağrı hissetmek için hiçbir sinir kalmayacaktır. Dişiniz artık sıcak veya soğuğa karşı hassas olmayacaktır.

Kanal tedavisi oldukça invaziv bir işlem olduğundan, tıpkı diğer fiziksel tedavilerde olduğu gibi, dişinizi çevreleyen dokular iyileşmeye başlarken hafif bir hassasiyet yaşayacaksınız. Çoğu durumda, insanlar reçetesiz satılan ağrı kesicilerle kendi kendilerini tedavi edebilirler, ancak ağrıyı çok rahatsız edici bulursanız, diş hekiminizden iyileşme sürecine yardımcı olması için anti-enflamatuar ilaç yazmasını isteyebilirsiniz.

Kanal Tedavisi Yaptırmaya Değer mi?

Kanal tedavisine ihtiyaç duyan birçok diş hastası, bunun yaptırmaya değip değmeyeceğini sorgulayabilir. Birçoğu, enfekte dişin tamamen çekilmesinin daha iyi bir çözüm olacağına inanacaktır. Hatta bazı kişiler dişin eninde sonunda kaybedileceğine inanmaktadır, o halde neden tedavi etmek yerine çektirmeyelim?

Kanal tedavisi yaptırmak için harcadığınız çabaya değebilir, özellikle de bunu yaparak dişinizi çekilmekten kurtarabilirsiniz. Bu, diş implantı veya protez gibi herhangi bir diş değiştirme tedavisine ihtiyaç duymayacağınız anlamına gelir.

Modern Diş Hekimliği ve diş teknolojileri son 25 yılda büyük bir ilerleme kaydetmiştir. Post House Dental'de Klinisyenlerimiz Kök kanal prosedürünü nispeten daha hızlı, etkili ve doğru hale getirmek için en son teknolojileri kullanmaktadır. Bu teknolojilerden bazıları, klinisyenlerin diş anatomisini daha net bir şekilde görselleştirmesini ve Kök kanal tedavisini daha etkili bir şekilde gerçekleştirmesini sağlayan Dijital Röntgenler, Ağız İçi kameralar, Ultrasonikler, Mikroskoplar ve CBCT kullanımını içerir.

Dişim Ağrımıyor Yine de Kanal Tedavisi Yaptırmam Gerekir mi?

Dişiniz ağrımıyor ve size acı vermiyor olsa bile kanal tedavisi görmeniz gerekebileceğini öğrenmek birçok kişi için sürpriz olabilir.

Diş hekiminiz, düzenli diş muayeneniz sırasında ciddi bir diş enfeksiyonunuz olduğunu keşfedebilir. Size ağrı vermiyor olsa bile dişin özünün enfekte olup olmadığını veya hasar görüp görmediğini kontrol edebileceklerdir. Tedavi edilmezse durum daha da kötüleşebilir ve sonunda ağrı hissedersiniz ve sorunu düzeltmek için daha da yoğun bir tedaviye ihtiyaç duyarsınız.

Kanal tedavisinin tüm amacı dişinizi kurtarmaktır. Pulpa ve enfekte dokuyu çıkarmak için yapılan tedavinin ardından dişiniz ve kökleri daha sağlıklı bir şekilde geride kalacaktır.

Kanal tedavisine ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, diş hekiminize danışmaktan çekinmeyin.