Bebekler Diş Eti Hastalığına Yakalanabilir mi?

Bebekler Diş Eti Hastalığına Yakalanabilir miBirçok ebeveyn bebeklerde diş eti hastalığı olabilir mi diye merak edebilir. Süt dişleri geçici olduğundan ve bebekler yetişkinlerle aynı gıdaları tüketmediğinden, bazılarının bebeklerinin diş sağlığını hafife almasına neden olabilir. Şimdi bu durumun bebekleri nasıl etkilediğine daha yakından bakalım.

Bebekler Diş Eti Hastalığına Yakalanabilir mi?

Bebekler diş eti hastalığına yakalanabilir mi? Evet, tıpkı yetişkinler gibi bebekler de bu hastalığına yakalanabilir. Yaşları ne olursa olsun, bakteriler her zaman hastalığa neden olabilir. Peki ama bu nasıl olur? Ve nasıl önlenebilir?

Diş Eti Hastalığı Nedir?

Diş eti hastalığının ne olduğunu anlamak, ebeveynlerin çocuklarının hastalığa yakalanmasını önlemelerine yardımcı olabilir. Periodontitis, patojenler diş etlerine saldırdığında ortaya çıkar. Bu bakteriler, virüsler ve diğer organizmalar saldırdığında, vücut iltihaplanma ile tepki verir. Enflamasyon, etkilenen bölgenin etrafında kızarıklık, şişme, ağrı ve ısıdır. Bu reaksiyon vücudun patojenlerle savaşma çabasıdır, ancak genellikle bir enfeksiyonu gözle görülür şekilde nasıl tanımlayabileceğimizdir.

Patojenler diş etlerine saldırdığında ve iltihaplanma meydana geldiğinde buna diş eti hastalığı diyoruz. Zararlı mikroplar çoğalmaya devam ederse, dokular ölmeye başlayabilir. Bakteriler başka bölgelere de yayılabilir ve daha fazla hasara neden olabilir. Yetişkinlerde bakteriyel enfeksiyonlar diş köklerine yayılabilir ve diş enfeksiyonlarına neden olabilir, hatta diş kökü ölebilir.

Bebekler Nasıl Diş Eti Hastalığına Yakalanabilir?

Bebekler de yetişkinlerle aynı yollarla diş eti hastalığına yakalanabilir. Bakteriler veya virüsler yeme, içme ve hatta nefes alma yoluyla ağza girer. Yetişkinler genellikle gün boyunca su içer ve dişlerini en az iki kez fırçalarken, biz düzenli olarak dişlerimizi çalkalar ve bakterilerden temizleriz. Yetişkinler ayrıca gece uyurken bir şey yiyip içmezler. Öte yandan bebekler genellikle sık sık su içmezler ve bazen gece boyunca içebilecekleri bir şişe süt veya mama ile yatağa gönderilirler. Bebekler mikropların nasıl çalıştığını anlamadıkları için mikroplarla kaplı nesneleri de ağızlarına sokabilirler. Bu kaynaklardan gelen bakteriler temizlenmezse diş eti hastalığı gelişebilir.

Diş Eti Hastalığı Nasıl Önlenir

Yetişkinler için günde iki kez diş fırçalamak ve günde bir kez diş ipi kullanmak diş eti hastalığını önlemenin en iyi yoludur. Bebekler için de süreç benzerdir. Bebeklerin ilk dişleri altı ay ila bir yaşına kadar çıkmadığından, bu süreç biraz farklı görünür. Ebeveynlerin, çocuk birbirine komşu dişlere sahip olana kadar bebeklerinin dişlerini diş ipiyle temizlemek konusunda endişelenmelerine gerek yoktur.

Çocuk dişlerini çıkarmadan önce, ebeveynler bebeklerinin diş etlerini nemli bir bezle veya yumuşak kıllı bir diş fırçasıyla temizleyebilirler. Bebek dişlerini çıkardığında, yumuşak kıllı bir diş fırçası plağın çıkarılmasına yardımcı olacaktır. Bu, çocukluk çağı diş çürümelerini önlemeye ve ayrıca bebeklerde hastalığı önlemeye yardımcı olacaktır. Beşikten biberonla içmeyi azaltmak da hastalıkları önlemeye yardımcı olabilir. Gece boyunca beslenmesi için bebeğinizin yanında biberon bırakmak yerine, bebeği yatırmadan önce beslemeyi ve bebeği uyuması için beşiğine yerleştirmeden önce ağzını nazikçe silmek için ılık bir bez kullanmayı deneyin.

Çocuğunuzu erken yaşta diş hekimine götürmek de diş eti hastalığının tespit edilmesine ve önlenmesine yardımcı olabilir. Bir çocuk ilk dişini çıkardıktan sonraki altı ay içinde ilk kez diş hekimini ziyaret etmelidir. Bu erken yaşta herhangi bir diş eti hastalığı veya diş çürüğü riski varsa, diş hekiminiz bunu önlemeye yardımcı olabilir.

Bebeklerde Diş Eti Hastalığının Etkileri

Hastalığının bebekler üzerinde ciddi etkileri olabilir. Daha önce de belirtildiği gibi, diş eti hastalığı bakteriler, virüsler ve diğer patojenler odaklanmış bir alanda çoğaldığında ortaya çıkar. Bu durum enfeksiyona ve doku ölümüne neden olabilir. Enfeksiyon tedavi edilmezse ciddi hastalıklara neden olabilir. Bebeklerde hastalıkı, diş etlerinin altında kalan diğer dişleri de etkileyebilir. Bu durum süt dişlerinde çürümeye neden olabilir ve sonuçta yetişkin dişlerinin oluşumunu ve görünümünü etkileyebilir.

Çocuğunuz İçin Bugün Randevu Alın

Çocuğunuzun dişlerini etkileyen diş eti hastalığı veya diş çürüğü konusunda endişeleriniz varsa, bugün diş hekiminizden bir randevu alın. Diş hekiminiz çocuğunuzun diş eti hastalığı veya diş çürümesi riski altında olup olmadığını söyleyebilir ve bu durumların daha da kötüleşmesini önlemek için size daha spesifik stratejiler verebilir.