Bebeklerde Ağız Yarası Neden Olur

Bebeklerde Ağız Yarası Neden OlurBebeklerde birçok nedenden dolayı ağız ülseri oluşabilir. Genellikle 7 ila 14 gün içinde doğal yollarla iyileşirler, ancak çok sayıda olmaları, yayılmaları veya bebeğinizde ateş gibi başka belirtiler olması durumunda tıbbi müdahale gerekebilir.

Bebeğinizin sakız gibi sırıtması muhtemelen yüzünüze bir gülümseme getiriyordur. Ancak ağzının içinde diş olmayan beyaz şişlikler fark ederseniz, bu gülümseme hızla endişeli bir bakışa dönüşebilir.

Ağız ülserleri ağızda, diş etlerinde veya dilde oluşan küçük ağrılı şişliklerdir. Virüsler, yaralanmalar ve hatta vitamin eksikliklerinden kaynaklanabilirler.

Çocukların yaklaşık %9'unda görülür ve genellikle birkaç hafta içinde en az komplikasyonla iyileşir.

Bebeğin Ağzındaki Ülserlerin Belirtileri Nelerdir?

Bir bebeğin ağzındaki ülser belirtileri şunları içerir:

• Dudaklarda, diş etlerinde, dilde, yanakların iç kısmında veya ağzın çatısında yaralar
  • Yemek yemediğinde bile ağrı
  • Ağız ülserleri tipik olarak yuvarlak veya oval şekildedir ve sıklıkla beyaz, gri, sarı veya kırmızı renkte görülür.

Bebeğin Ağzındaki Ülserlerin Tedavisi Nedir?

Çoğu durumda, bebeğinizin ağzındaki ülserler 1 veya 2 hafta içinde kendiliğinden iyileşir.

Çocuğunuzun doktoru ağız ülserine neden olan oral pamukçuk gibi altta yatan bir durum tespit ederse, bir tedavi planı önerebilir. Aksi takdirde, tedavi muhtemelen ülserler iyileşirken ağrıyı hafifletmeye odaklanacaktır.

Çocuğunuzun doktoru ağrıya yardımcı olması için ağrı kesici ilaçlar önerebilir. Daha ciddi vakalarda, reçeteli steroidler bazen ağrıyı azaltmaya yardımcı olabilir.

Bebeğin Ağzındaki Ülserler için Evde Kullanılabilecek Yöntemler Var mı?

Çocuğunuzun ağız ülserlerinin neden olduğu ağrıyı azaltmak için evde birkaç şey deneyebilirsiniz:

• Bebeğinize emmesi için soğuk suyla ıslatılmış bir bez gibi serin bir şey verin. Gözetim altında tuttuğunuzdan emin olun ve emmesi için sert, donmuş nesneler vermeyin.
  • Bebek maması yiyebilecek yaştaki bebeklere baharatlı, tuzlu veya ekşi yiyecekler vermekten kaçının.
  • Bölgede uyuşturan ağız jeli kullanımı hakkında çocuğunuzun doktoruyla konuşun.
  • Emziriyorsanız emzirmeye devam edin.
  • Dehidrasyonu ve ağız kuruluğu nedeniyle daha fazla ağrıyı önlemek için çocuğunuzu küçük, sık yudumlarla su içmeye teşvik edin.
  • Diş çıkarma ağrısını hafifletmeye yardımcı olan ilaçlar ağız ülserlerinden kaynaklanan ağrıyı hafifletmeye de yardımcı olabilir.

Bebeğin Ağzında Ülsere Ne Sebep Olur?

Bir bebeğin ağzındaki ülserler aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok şeyden kaynaklanabilir:

• aftlar
  • el-ayak-ağız hastalığı
  • oral pamukçuk
  • herpes virüsleri
  • gıdalara karşı alerjik reaksiyonlar
  • vi̇tami̇n eksi̇kli̇kleri̇
  • gastrointestinal bozukluklar
  • enflamasyon ve kroni̇k hastaliklar
  • Uçuklar veya ateş kabarcıkları da bebeğinizin ağzının dışında ülserlere neden olabilir.

Bebeğin Ağzındaki Ülserler için Risk Faktörleri Nelerdir?

Çocuğunuzda aşağıdaki durumlar varsa ağız ülserleri daha olası olabilir:

• gıda alerjileri
  • dengesiz beslenme veya vitamin eksiklikleri
  • otoimmün bir hastalık
  • iltihaplı bağırsak hastalığı
  • periyodik ateş sendromu
  • ağız kuruluğu
  • stres ve travma yaşamış

Bebeğin Ağzındaki Ülserler Nasıl Teşhis Edilir?

Çocuğunuzun doktoru muhtemelen fiziksel bir muayene sırasında çocuğun ağzındaki ülserleri görsel olarak teşhis edebilecektir. Altta yatan belirli bir durumun ülsere neden olup olmadığını belirlemek için doktor bazı kan testleri yapabilir veya ülserden örnek alabilir.

Çocuğumun ağız ülseri varsa okuldan eve gitmesi gerekir mi?

Ağız yaraları bulaşıcı değildir ve çocuğunuzun evde kalmasını gerektirmez. Ancak, çocuğunuzun ateşi varsa veya çok sayıda ağız ülseri varsa, okula dönmeden önce bir doktor tarafından kontrol edilmelidir.

Çocuğum ağız ülserleri için ne zaman doktora görünmelidir?

Ağız ülserleri 1 ila 2 hafta içinde iyileşmezse, kötüleşirse veya ateş veya kusma gibi başka semptomlar eşlik ederse, çocuğunuzun doktoruna haber vermelisiniz.

Bebeğimin ağzındaki ülserleri önlemeye yardımcı olmak için ne yapabilirim?

Çocuğunuzun dişlerini veya diş etlerini günde iki kez fırçalamak gibi iyi bir ağız bakımı yardımcı olabilir. Vitamin ve mineral açısından zengin dengeli bir beslenme de yardımcı olabilir.

Ağız ülserleri bir virüs veya başka bir durumdan kaynaklanıyorsa, altta yatan durumun tedavi edilmesi ve yönetilmesi tekrar oluşmasını önlemeye yardımcı olabilir.

Çocuğunuzda 2 haftadan uzun süren ağız ülserleri varsa veya ateş gibi başka hastalık belirtileri de eşlik ediyorsa, çocuk doktoru veya sağlık uzmanıyla konuşmanız önemlidir. Altta yatan nedenleri belirlemenize ve tedavi etmenize yardımcı olabilirler.