İmplant Tedavinizin Başarısız Olduğunu Nasıl Anlarsınız

Diş implantı yaptırmak, üzerinde dikkatle düşünmeniz gereken önemli bir prosedürdür. Bunun nedeni, bu prosedürlerin vücudunuzun hassas bir parçası olan dişlerinizi ve ağzınızı içermesidir.

Deneyimli ve eğitimli bir profesyonel tarafından yapılmadığı takdirde diş implantı prosedürü sırasında ters gidebilecek pek çok şey vardır.

İmplant tedavisinin başarısızlığı, işlemden sonraki ilk aşamalarda ortaya çıkabilir.

1. Şiddetli Ağrı ve Rahatsızlık

İyileşme sürecinde biraz ağrı hissedebilirsiniz. Ancak ağrı, dental implant başarısızlığının bir işareti olabilir.

İki ağrı türü arasındaki farkı nasıl anlayabilirsiniz?

İyileşme sürecinde ilk birkaç gün ağrı hissedersiniz. Ağrı o kadar şiddetli değildir ve doktor tarafından reçete edilen bazı ağrı kesiciler kullanılarak kontrol edilebilir.

Diş implantının başarısız olması durumunda, zonklama dalgaları şeklinde gelen dayanılmaz bir ağrı ve rahatsızlık hissedersiniz. Bu ağrı işlemden uzun süre sonra ortaya çıkar.

Böyle bir durumla karşılaşırsanız, çok geç olmadan diş hekiminizi kontrol için ziyaret etmeniz önerilir.

2. İmplant Çevresinde Diş Eti Çekilmesi

İmplant çevresinde diş eti çekilmesine neden olan iki ana neden, implantların kötü konumlandırılması ve implantı tutacak yetersiz diş eti ve kemik dokusudur.

İmplantınızın etrafında diş eti çekilmesi olduğunu nasıl anlarsınız?

İlk işaret, anormal derecede uzun bir implant kuronu olacaktır. Bunu implant çevresinde ağrılı iltihaplanma izler.

Bunu önlemek için cerrahınız implantı doğru pozisyonda yerleştirmelidir. Açılama da bu prosedürün çok önemli bir parçasıdır ve dijital dental implant teşhis ve planlaması kullanılarak yapılmalıdır.

Ayrıca, sağlıklı bir diyet ve ağız hijyeni sağlayarak sağlıklı diş etlerine ve kemik dokusuna sahip olduğunuzdan emin olun.

3. Çiğneme ve Isırma Sırasında Zorluk

Yiyecekleri çiğnemekte veya ısırmakta zorlanıyor musunuz? Bu, diş implantı başarısızlığının bir işareti olabilir.

Hiçbir zaman yemek yerken, konuşurken veya maddeleri ısırırken herhangi bir anormallik yaşamamalısınız.

İmplantlar doğal dişler gibi işlev görmek ve hissetmek için yapılmıştır.

Bir implantla ilişkili herhangi bir ağrı iyiye işaret değildir. Bu tıpkı bir diş çürüğünde çiğneme sırasında ağrı hissetmeye benzer.

4. Kayma ve Gevşek İmplant

Diş implantınız doğru bir şekilde yapılırsa, implant yaptırdığınızın farkında bile olmazsınız. Hiçbir zaman ağzınızda yabancı bir cisim varmış gibi hissetmemelisiniz.

İmplant diş etlerinize düzgün bir şekilde oturmamışsa, konuştuğunuzda, yemek yediğinizde veya dokunduğunuzda sallanacağını hissedersiniz. Bu, bir implant arızasını tespit etmenin en kolay işaretidir.

Kaymış ve gevşemiş bir diş implantı fark ederseniz, derhal diş hekiminizle bir konsültasyon ayarlayın.

Gevşek implant gözetimsiz bırakılırsa, gülüşünüzün görünümünü bozabilir veya diş etlerinizde ve çene kemiğinizde ciddi hasara neden olabilir.

5. Şişmiş Diş Etleri

İşlemden sonra hafif şişlik olması normaldir. Ancak bunun birkaç gün içinde kaybolması beklenir. Şişlik devam ederse ve hatta iltihaplanırsa, bu endişe kaynağıdır.

Diş etleriniz aşırı şiş ve kırmızı görünüyorsa, bu bir enfeksiyon belirtisidir. Tedavi edilmezse, bu enfeksiyon ağzınızın geri kalanına yayılabilir ve ciddi vakalarda kanınıza karışabilir. Bu da tehlikeli bir sağlık durumu yaratabilir.

Şiddetlenen bir enfeksiyonu tedavi etmek zordur, yaşayacağınız yoğun ağrıdan bahsetmiyorum bile.

Şişlik iyileşme aşamasını geçtikten sonra da devam ederse yapılacak en iyi şey diş hekiminize danışmak ve mümkün olduğunca erken tedavi ettirmektir.

6. İmplant Mikro Hareketleri

Bazen cerrahınız implantasyondan hemen sonra bir diş replasmanı gerçekleştirebilir. Bu prosedür, implantasyonu yapıp dişi yerleştirmeden önce çene kemiğinizle bütünleşmesini beklemeye kıyasla daha az iyileşme süresi gerektirir.

İlk başta, daha az kontrol ziyareti yapmaktan keyif alacaksınız. Bununla birlikte, çene kemiğiniz yeterince güçlü değilse, prosedür üzerine aşırı stres uygulayabilir ve bu da implantın başarısız olmasına neden olabilir.

Bunu, implantın mikro hareketlerini gösterecek bir röntgen çektirerek tespit edebilirsiniz.

7. Ani Alerjik Reaksiyonlar

Dental implantlar, bazı kişilerde alerjik reaksiyonlara neden olan titanyum alaşımından yapılır.

Alerjik reaksiyonların bazı belirtileri arasında tat kaybı, diş eti çevresinde şişme ve karıncalanma hissi yer alır.

Ani alerjik reaksiyonlar dental implant başarısızlığının bir işaretidir çünkü vücudunuzun implantı reddettiğini gösterir.

8. Diş Gıcırdatma

Bu, uzun vadeli bir dental implant başarısızlığıdır. Stres, eksik dişler veya yanlış hizalanmış dişler gibi çeşitli nedenlerden dolayı meydana gelir. Bazı kişiler uyurken diş gıcırdatması da yaşayabilir.

Başlangıçta, implantınızın olduğu yerde baskı hissedecek ve ardından çene kemiğinizdeki diş etinizde sürekli ağrı hissedeceksiniz.

Diş gıcırdatma, implant prosedürünün neden olduğu dişleriniz üzerindeki aşırı baskı nedeniyle implantın çene kemiğinizle bütünleşmesini zorlaştırır.

Diş gıcırdatma ataklarınız varsa, implant başarısızlığının bir işareti olabilir. Bu nedenle implantın çene kemiğinizle doğru şekilde hizalanıp hizalanmadığını kontrol etmek için diş hekiminize görünmeniz gerekir.

İmplant Başarısızlığı Belirtilerini Nasıl Hızlıca Tespit Edebilirsiniz?

Çoğu durumda, implant prosedürleri başarılı sonuçlanır. Yalnızca birkaç implant başarısız olabilir. Her ne kadar dental implant başarısızlığı vakaları önemsiz görünse de, dental implant başarısızlığı belirtilerini nasıl hızlı bir şekilde tespit edebileceğinizi bilmeniz gerekir.

Bir implantın ağzınızda doğal dişler gibi hissettirmesi gerekir. Garip bir his algıladığınız anda bu, dental implant başarısızlığının bir işareti olabilir.

Diş implantına karar vermeden önce cerrahınız ve diş hekiminizle derinlemesine bir konsültasyon yapmanız çok önemlidir.

Alerjiniz olmadığından ve diş eti ve çene kemiğinizin implant için yeterince güçlü olduğundan emin olmak için tıbbi bilgilerinizi gözden geçirdiklerinden emin olun.