İmplant Tedavisi Ağrılı mıdır?

İmplant Tedavisi Ağrılı mıdırDiş implantlarını düşünürken insanların sorduğu ilk sorulardan biri "implant ağrılı mıdır?" sorusudur.

"Ameliyat" kelimesi tedavi ile ilişkilendirildiğinde, insanlar genellikle en kötüsünden korkarlar. Diş implantı ameliyatından sonra çok fazla ağrı olacağını varsayarlar ve bu korku nedeniyle implant tedavisi almakta tereddüt ederler.

Herkesin kendine özgü bir ağrı toleransı olmasına rağmen, hastalarımızın çoğunun daha sonra bize diş implantı ameliyatından sonra iyileşmelerinin ne kadar ağrısız olduğuna şaşırdıklarını ve şok olduklarını söylemeleri sizi şaşırtabilir!

Ameliyat sonrasında hastalarımızın büyük çoğunluğu reçeteli ağrı kesicileri değil, sadece önerdiğimiz reçetesiz ağrı kesicileri aldıklarını (ya da sadece bir veya iki reçeteli ağrı kesici hap aldıklarını) çünkü buna gerçekten ihtiyaç duymadıklarını belirtmektedirler.

Hastalar nadiren önemli olduğunu düşündükleri düzeyde bir rahatsızlık yaşadıklarını bildirirler. Genellikle buna oldukça şaşırırlar.

İmplantlara ek olarak diş çekimi içeren prosedürler bazen sadece implantlardan daha fazla rahatsızlığa neden olur, ancak bunu en aza indirmek için yapabileceğiniz şeyler vardır.

Burada belirtmek gerekir ki, ameliyat sonrası talimatlara uymanız ameliyat sonrası rahatsızlığınızın daha az olması için çok önemlidir. Bu yüzden size verdiğimiz talimatlara uymanız gerekir.

Anestezi ve Sedasyon

LOKAL ANESTEZİ

İlk olarak, herhangi bir şey yapmaya başlamadan önce lokal anestezi (uyuşturma) uygulanır. Bu, kron taktırırken veya diş çektirirken ya da başka bir diş prosedürü sırasında aldığınız lokal anestezinin aynısıdır. Diş veya tedavi edilen bölge tamamen uyuşana kadar işleme başlamayız. Bu nedenle, matkaptan hafif titreşimler hissetseniz de, ameliyat sırasında hiç acı hissetmeyeceksiniz. Lokal anestezi, implant ameliyatı sırasında mükemmel ve tutarlı bir ağrı yönetimi sağlar.

LOKAL ANESTEZİ İLE IV SEDASYON

Genellikle alacakaranlık sedasyonu olarak adlandırılan bilinçli IV sedasyon, sizi hafif bir uyku durumuna sokacak kadar sakinleştirir, ancak yine de gerektiğinde talimatlara yanıt verebilecek kadar bilinçlidir. Lokal anestezi ile birlikte, işlem sırasında sadece ağrı hissetmekle kalmayacak, işlemin büyük bir kısmında uyuyacak ve büyük ölçüde işlemin farkında olmayacaksınız. Bu tür sedasyonu tercih ederseniz, sizi randevunuza götürüp getirecek birine ihtiyacınız olacaktır.

ORAL SEDASYON

Endişeli olan ancak IV sedasyon istemeyen hastalar için oral sedasyon genellikle "gerginliği azaltmak" ve rahatlamanıza yardımcı olmak için iyi bir uzlaşmadır. Bu, işlemden yaklaşık bir saat önce alınan ve bilinciniz yerinde olmasına rağmen sizi derinlemesine rahatlamış ve uykulu hissettirmek için tasarlanmış bir haptır. Bu tür bir sedasyonu tercih ederseniz, sizi randevunuza götürüp getirecek birine ihtiyacınız olacaktır.

İşlem Sırasında

Artık ağzınız tamamen uyuştuğuna ve implant ameliyatı sırasında ağrı yönetimini ele aldığımıza göre, ne hissetmeyi bekleyebilirsiniz? İmplantın yerleştirileceği titanyum malzemeyi vidalamak için çenenizde bir çukur açılacağından, işlem sırasında titreşim veya hafif bir basınç hissedebilirsiniz.

Geçici bir protez yapıyorsak ve bunu ameliyat günü teslim ediyorsak, sadece implant yerleştirdiğimizden daha uzun süre koltukta kalacaksınız. İmplant tedavisinde çoğu zaman aynı gün geçici bir diş veya dişlerin yerleştirilmesini de içerir. Dolayısıyla, bu durumlarda, bu ziyaretin iki aşaması vardır:

İmplant Tedavisi ve Geçici Dişlerin Takılması

Cerrahi aşama, aynı anda ne kadar çok şey yaptığımıza bağlı olarak bir saatten birkaç saate kadar sürebilir ve cerrahi ziyaretin geçici hale getirme kısmı da bir saatten birkaç saate kadar sürebilir. Bu süre, özel geçici kuron veya köprünün üretilmesi ve takılması için harcanır.

Randevunun bu kısmı hiç acı verici değildir, sadece "Açın. (protez ağza yerleştirilir ve denenir), Tamam, şimdi yavaşça ısırın... dişlerinizi bir yandan diğer yana hareket ettirin... biraz konuşun ve bunların nasıl hissettirdiğine bakın... yanağınızı ısırıyor musunuz?

Dişlerin şeklini nasıl buluyorsunuz? Isırmak nasıl hissettiriyor? Tamam, tık-tık..." gibi şeyler. Geçici dişler üzerinde çalışırken anestezinin etkisi geçerse ve rahatsızlık hissetmeye başlarsanız, sizi rahat ettirmek için biraz daha lokal anestezi kullanabiliriz.

Tüm gün burada olan bazı hastalar kalkıp tuvalete gitmek veya biraz dolaşmak isteyebilir, çünkü tüm gün dişçi koltuğunda yatmak yorucu olabilir ve örneğin sırt sorunları olan biri için bazen zor olabilir. Sizi rahat ettirmek için her türlü önlemi alıyor ve yalnızca implant ameliyatı sırasında değil, tüm prosedür boyunca ağrı yönetimi sağlıyoruz. Geçici implant tamamlandıktan sonra yerine sabitlenir ve eve gidersiniz.

İmplant Sonrası Ağrı

Diş implantları sonrası rahatsızlıkla ilgili olarak: Lokal anestezinin etkisi geçtikçe hafif bir hassasiyet veya rahatsızlık hissedebilirsiniz. Bu, ağzınızı uzun süre açık tutmaktan dolayı çenenizde olabilir veya kesi ve dikişlerden dolayı diş etlerinizde daha fazla olabilir. Ancak iyi haber şu ki, bu genellikle Advil/Ibuprofen veya Advil ve Tylenol (Ibuprofen/Asetaminofen) kombinasyonu ya da reçeteli bir ağrı kesici ile hafifletilebilir. İmplant işleminden hemen sonra bunlardan en az birini almanızı öneririz.

Hastalar implant ameliyatından sonra çeşitli ağrılar yaşarlar. Çoğu insan için implant ameliyatından sonra ağrı iyileşmesi, bekledikleri kadar acı verici değildir. Bazı hastalar tek bir ağrı kesici bile almaz. Bazıları birkaç gün reçetesiz ağrı kesici seçeneklerine ihtiyaç duyarken, diğerleri ameliyat sonrası herhangi bir rahatsızlığı atlatmak için birkaç gün reçeteli ağrı kesici ilaç alır. Bu birkaç faktöre bağlıdır:

Hastanın genel ağrı eşiği, genel sağlık durumu, diş çekimiyle birlikte implant mı yoksa sadece implant mı yaptırdığı, prosedürün bir parçası olarak kemik grefti yaptırıp yaptırmadığı ve ameliyat sonrası talimatların tümüne uyup uymadığı.

Ara sıra ortalamadan daha fazla rahatsızlık hisseden hastalar için, ister reçetesiz ister reçeteli olsun, ilk 3 gün boyunca ağrı kesici kullanmalarını öneriyoruz.

Rahatsızlık yaşayanlar için, en kötüsünün genellikle ameliyattan sonraki 3. günde hafiflemeye başladığını bilin. Prosedürlerinin bir parçası olarak ek olarak kemik grefti uygulanan hastalar, uygulanmayanlara göre daha fazla rahatsızlık yaşayabilirler; yaklaşık 7 güne kadar. Yine, ameliyat sonrası talimatları çok dikkatli bir şekilde takip etmek, diş implantı ameliyatından sonra olası ağrıları kontrol altında tutmak açısından büyük önem taşımaktadır

Hangi belirtiler implant sonrası "normal" rahatsızlık olarak kabul edilir?

Küçük kanama, hafif ila orta derecede rahatsızlık ve muhtemelen biraz şişlik (aşırı şişlik değil) ve (bazen) morarma.

Hangi belirtiler "endişe belirtileri" olarak kabul edilir? Ateş, aşırı şişlik, uzun süreli karıncalanma veya uyuşma ya da aşırı ağrı. Bu durumların herhangi birinde, enfeksiyon belirtisi olabileceğinden hemen görülmesi önemlidir.

İmplant Sonrası Tedavi Önerileri

Uzun süreli kanamalar için: Bir parça steril gazlı bezi 15 dakika kadar hafifçe ısırarak hafif bir baskı uygulayın. İçeri sokup çıkarmayın; 15-30 dakika bekletin (İçeri sokup çıkarmak oluşması gereken pıhtının oluşmasını engelleyecektir). Sonra çıkarın ve hiçbir şey emmeyin ya da sürekli tükürmeyin. Tüm tükürüğü ağzınızda bir araya getirme ve tükürme vakumu/basıncı sadece daha fazla kanamaya neden olur. Pipetler de öyle - bu yüzden onlardan da uzak durun). Kanama devam ederse, bir çay poşetini ıslatabilir ve 30 dakika boyunca hafifçe bastırarak ısırabilirsiniz.

Rahatsızlık için: Bu durum reçetesiz ya da reçeteli ağrı kesici ilaçlarla hafifletilebilir.

Şişlik için: Dayanabildiğiniz kadar açık ve kapalı buz uygulayın. (48 saat sonra şişlik devam ederse ılık kompreslere geçin).

Morarma için: Bazı çok açık tenli hastalar veya kan inceltici ilaç kullanan bazı hastalar hafif morarma yaşayabilir. Bu sadece hastaların küçük bir yüzdesinde olur ve hiç ağrılı değildir. Ve morarma kendiliğinden geçer.

Enfeksiyonu önlemek için: İyi ağız hijyeni uygulamalarını sürdürün ve her şeyi temiz tutun. Bazı şeyler biraz hassas olabilir diye fırçalamayın. İyileşme aşamasında ağzınızı ve protezinizi temiz tutmanın en iyi yolu hakkında bilgi vermek için ameliyatınızdan önce sizinle birlikte talimatların üzerinden geçeceğiz. (Bu talimatlar farklı prosedürler için farklıdır).

Ağrı Kontrol Yöntemleri

• Diş hekimi tarafından reçete edilebilecek veya önerilebilecek ilaçlar.
  • Size antibiyotik reçete edilmişse, hepsi bitene kadar alın.
  • Ağrı kesici ilaçları sadece ağrınız varsa alın. Birçok hastanın buna hiç ihtiyacı yoktur.
  • İlk 24 saat buz paketleri kullanmak herhangi bir iltihabı hafifletmeye yardımcı olabilir
  • Size reçeteli bir ağız gargarası yazdıysak, bunu belirtildiği şekilde kullandığınızdan emin olun.
  • Tuzlu su durulamaları yumuşak dokular için iyidir. (8 oz. oda sıcaklığında veya hafif ılık suda 1 çay kaşığı).
  • Yeni diş implantlarınızla ne yemeniz ve içmeniz gerektiğine gelince, özellikle bir veya iki implanttan daha fazlasını yaptırdıysanız, ilk başta yumuşak yiyeceklere bağlı kalın.
  • Diş implantı ameliyatından sonra sorunsuz bir iyileşme sağlamaya yardımcı olmak için, özellikle önemli miktarda tedavi yaptırdıysanız, ameliyattan sonraki ilk birkaç gün yorucu fiziksel aktivitelerden kaçının. Kemik grefti veya ekstraksiyon olmadan sadece tek bir implant yaptırdıysanız, 2-3 gün sonra normal fiziksel (egzersiz vb.) aktiviteye devam edebilirsiniz.
  • Ağzınızın tamamı üzerinde çalışıldıysa, 7 gün gibi daha uzun bir süre beklemeniz gerekir.

İyileşme Süreci

İlk 1-3 gün

Diş implantı ameliyatından sonra iyileşme, hafif rahatsızlık ve şişlik gibi semptomlar tipik olarak zirveye ulaşacak ve solmaya başlayacaktır.

3-7 gün

Pirinç ve makarna gibi biraz daha sert yiyecekler yemeye başlayabilirsiniz. Yine de sert veya gevrek yiyeceklerden kaçınmalısınız. İmplant bölgesini en az bir hafta boyunca doğrudan fırçalamayın. Egzersize geri dönebilirsiniz, ancak ameliyattan en az bir hafta sonrasına kadar hafif tutun.

1-2 hafta

Bu, sizi genellikle kısa bir takip ziyareti için göreceğimiz zamandır. Artık her şey gerçekten iyileşmeye başlıyor. Dikişler emiliyor olacak ve siz de değişikliklere uyum sağlıyor ve kendinizi daha normal hissediyor olmalısınız. Yüzeyin altında, kemiğin içinde, hala gerçekleşmesi gereken oldukça fazla iyileşme olduğunu unutmamak önemlidir. İmplantın kemikle bütünleşmesi birkaç ay sürer, bu nedenle kendinizi normal hissetseniz bile, sırf acımıyor diye yiyecekleri ısırıp çekmeyin.

Dişlerini sıkan veya gıcırdatan hastalar için, bu iyileşme sürecinde implantlarınızı korumak amacıyla takmanız için bir gece koruyucusu yapacağız.

Ağrının Psikolojik Yönü

Beklenti ve endişe, ağrı algısını artırma konusunda esrarengiz bir yeteneğe sahiptir. Ağrıyı öngördüğümüzde, zihnimiz yaklaşan rahatsızlığa aşırı odaklanma eğiliminde olur ve potansiyel etkisini yoğunlaştırır. Anksiyete, hisleri büyütme kabiliyetiyle vücudun ağrıya karşı hassasiyetini artırabilir ve ağrının gerçekte olduğundan daha şiddetli hissedilmesine neden olabilir.

Korkularınızı ve endişelerinizi bizimle açıkça tartışın. Anlamadığınız her şeyi tam ve net bir şekilde açıklayarak, yanlış anlamaları gidererek ve kaygınızı hafifletebilecek güvence sunarak kaygınızı hafifletmeye yardımcı olalım.

Meşgul olun. Sadece ağzınızda olanlara konsantre olmamak için dikkatinizi dağıtın ve başka şeylere odaklanın.
Unutmayın, diş kaygısı birçok insanın yaşadığı yaygın bir durumdur. Açık iletişim ve eğitim yoluyla bunu yönetmenize yardımcı olalım. Bir şeyi tam olarak anladığınızda, daha az korkutucu olur!