İmplant Tedavisi Hakkında Her Şey

İmplant Vidası Takıldıktan Sonra Diş Ne Zaman Takİmplantın ne kadar süreceği, implant sayısına, kişinin yaşına ve estetik ya da sağlık nedeniyle mi yapıldığına göre farklılık gösterebilir. Kimi implant tedavileri bir günde sonuçlanırken, kimi implant tedavileri birkaç hafta alabilir.

Peki, implant vidası yerleştirildikten sonra diş ne zaman protezlenir? İmplant vidası takıldıktan sonra 8 – 12 hafta arasında bir süre iyileşmesi beklenir. Bu sürenin sonunda diş hekimi, bölgenin protez için uygun olup olmadığını belirler ve işlemi tamamlar.

İmplantın Kemğe Kayayıp Kaynamadığını Nasıl Anlarız?

İmplant yaptıranlar Antalya’da diş hekimlerine gitmeden önce implantın iyice kaynadığından emin olmak isterler. Bunun için aynada bölgeyi görmeye çalışabilirler.

Fakat diş tedavilerinde enfeksiyon riskini azaltmak için bireyler asla bölgeye dokunmamalı, kontrol etmeye kalkmamalı, bölgeye kürdan ya da parmak gibi şeyler sokmamalıdır. Tedavinin ne zaman devam edeceği ile ilgili doktorun kararını beklemelidir.

Diş hekiminiz implantın tam olarak kaynadığını anlamak için steril ortamda kendi özel araçları ile implantın sabit durup durmadığına bakacaktır. Eğer hareket etmiyorsa, tam bir bağlantı varsa implant kaynamış ve tedavinin bir sonraki evresine hazır demektir.

İmplant Tedavisi Kaç Seans Sürer?

İmplant tedavisinin bir seansında geçen süre 10 – 30 dakika arasında olabilir. Tedavinin kaç seans sürdüğü ise işlemin türüne göre değişir. Örneğin tek 1 seanslık Immediate implant uygulanabilir veya 2 – 3 ay süren bir implant tedavisi gerekebilir.

Bu konuyla ilgili bireyler kendilerine özel durumu öğrenmek için İzmir implant tedavisini yaptırdıkları diş hekimine sorabilirler. Ağız muayenesi yapıldıktan sonra doktorları tarafından en doğru bilgi verilir. Çünkü bazen implant öncesi diş çürüğü tedavisi, enfeksiyon tedavisi, diş taşı temizliği gibi işlemler yapılması gerekebilir. Bu da süreci uzatabilir.

Tek Seferde Kaç İmplant Takılır?

İmplant, teorik olarak bir seansta 12 – 15 tane takılabilir. Fakat her implant bölgesinin iyileşmesi için bir süre gereklidir. Bir seansta çok implant takılması, bireylerin çok ağrı çekmesine, bölgeyi enfeksiyondan koruyamama riskinin yükselmesine, yeme içme zorluğu gibi sorunlara yol açabilir.

Bu yüzden daha iyi bir sonuç alabilmek için diş hekimleri sağ ve sol taraftaki işlemler arasında birkaç gün beklemek isteyebilir. Bu durumda implant sayısı ve uygulama bölgesinin zamanlaması diş hekimi tarafından yapılan muayeneye göre belirlenir.