Diş Eti Şişmesi

Diş eti şişmesiDiş etlerinizin sağlığı ağız hijyeniniz için çok önemlidir. Çene kemiğiniz diş eti adı verilen sert, pembe doku tarafından korunur. Diş etleri, ağzı temiz tutan ve onu patojenlerden ve hasarlardan koruyan bir mukoza olan ağız mukozası tarafından korunan yoğun bir dokudan oluşur.

Diş etleriniz şişerse dışarı çıkabilir veya dışarı çıkabilir. Diş eti ve dişin birleştiği yer genellikle diş eti şişmesinin başladığı yerdir. Ancak diş etleriniz, dişlerinizi kısmen kapatacak kadar şişebilir. Şişmiş diş etleri doğal pembe tonu yerine kırmızı görünür .

Diş eti ödemi olarak da bilinen diş eti şişmesi sıklıkla tahriş, hassasiyet veya ağrı kaynağıdır. Ayrıca dişlerinizi temizlediğinizde veya diş ipi kullandığınızda diş etlerinizin daha kolay kanadığını keşfedebilirsiniz.

Diş etlerinin şişmesine ne sebep olur?

Her ne kadar diş eti iltihabı sıklıkla diş etlerinin şişmesine neden olsa da hamilelik, yetersiz beslenme veya bazı enfeksiyonlar gibi diğer durumlar da bunda rol oynayabilir.

1. Diş eti iltihabı

Diş etlerinin şişmesinin en sık nedeni diş eti iltihabıdır . Diş eti hastalığının bir sonucu olarak diş etleriniz kaşınacak ve şişecektir. Diş eti iltihabının belirtileri oldukça hafif olabileceğinden, birçok kişi diş eti iltihabının varlığından habersizdir. Ancak diş eti iltihabı, tedavi edilmezse sonunda çok daha ciddi bir durum olan periodontite ve hatta diş kaybına neden olabilir .

Çoğunlukla kötü diş hijyeni, plakların dişlerde ve diş etlerinde birikmesine izin vererek diş eti iltihabına yol açar. Plak, zamanla dişlerin üzerinde oluşan mikroplardan ve yiyecek parçacıklarından oluşan bir filmdir. Plak dişlerin üzerinde uzun süre kalırsa tartar gelişir. Sertleşerek diş taşı haline gelen plak, yalnızca fırçalama ve diş ipi kullanımıyla ortadan kaldırılamaz.

2. Gebelik

Hamilelik ayrıca diş etlerinin şişmesine de neden olabilir. Vücudunuz hamilelik sırasında daha fazla hormon üretebilir ve bu da diş eti kan akışının artmasına neden olabilir. Kan akışındaki bu artış nedeniyle diş etleriniz tahrişe daha duyarlı olabilir ve bu da şişmeye neden olabilir. Vücudunuzun normalde diş eti enfeksiyonlarına neden olan bakterilerle savaşma yeteneği de bu hormonal değişiklikler nedeniyle engellenebilir. Bu, diş eti iltihabının gelişme olasılığını artırabilir.

3. Yetersiz beslenme

Vitamin eksiklikleri, özellikle de B ve C vitaminleri, diş eti şişmesine neden olabilir. Örneğin C vitamini dişlerinizin ve diş etlerinizin bakımı ve onarımı için çok önemlidir. C vitamini seviyeniz çok düşerse iskorbüt hastalığına yakalanabilirsiniz. İskorbüt hastalığı anemi ve diş eti hastalığına neden olabilir.

4. Enfeksiyon

Diş etlerinin şişmesi viral ve mantar enfeksiyonlarının belirtisi olabilir. Diş etlerinin şişmesine neden olan akut herpetik diş eti iltihabına herpes neden olabilir. Ağızda doğal olarak oluşan mayanın fazla miktarda bulunmasından kaynaklanan pamukçuktan da diş eti şişmesi gelişebilir. Tedavi edilmeyen diş çürüğü, diş hekimi tarafından tedavi edilmesi gereken lokal diş eti enfeksiyonu olan diş apsesine neden olabilir.

Şişmiş diş etleri için tedaviler nelerdir?

Diş etleriniz şişmişse bir diş hekimine başvurmanız en doğrusudur. Diş hekiminiz belirtilerinizin ne zaman başladığını ve ne sıklıkta tekrarlandığını soracaktır. Kemik kaybını kontrol etmek için diş bakımını eksiksiz yapın, röntgen çekilmesi gerekebilir. Ayrıca diş hekiminiz hamile olup olmadığınızı ve son zamanlarda diyetinizin değişip değişmediğini sorabilir. Enfeksiyon aramak için kan testi gerekebilir. Diş eti ağrılarınızın nedenine bağlı olarak doktor tıbbi durulama veya antibiyotik önerebilir. Diş eti iltihabınız şiddetli ise ameliyat gerekebilir. Bu genellikle yalnızca orta ila ileri derecede periodontitisi olan ve diş eti hastalığının ileri evrelerine sahip kişiler için tavsiye edilir.

Ölçeklendirme ve kök planlaması tipik bir terapi türüdür. Kalan diş etlerinin iyileşmesini hızlandırmak için diş hekiminin diş köklerinden tartar, diş taşı ve sağlıksız diş eti dokusunu temizlemesi gerekir.

Tedavi sürecinin sorunsuz olması için iltihaplı diş etlerine büyük bir dikkat ve özenle müdahale edilmesi zorunludur. İşte evde bakım için bazı ipuçları:

• Diş etlerinizi tahriş etmemek için dişlerinizi hafifçe fırçalayın ve diş ipi kullanın.
  • Bakterilerden kurtulmak için Listerine gibi güvenilir gargaraları günde iki kez kullanın.
  • Bol miktarda su alın; bu, ağızdaki hastalığa neden olan mikropları zayıflatan tükürüğün artmasına yardımcı olacaktır.
  • Sigara ve alkol dahil tahriş edici maddelerden kaçının.

Diş etlerinin şişmesi nasıl önlenebilir?

Önleme, şişmiş diş etleriyle mücadele etmemenizi sağlamanın anahtarı olmaya devam ediyor. Diş etlerinin şişmesini önlemek için ağız hijyenini iyi tutmak ve dengeli beslenmek gibi bazı önleyici adımlar atabilirsiniz.

Özellikle yemeklerden sonra düzenli olarak dişlerinizi fırçalayın, diş ipi kullanın ve gargara kullanın. Her altı ayda bir temizlik için diş hekiminize görünün ve sahip olabileceğiniz diğer semptomları mutlaka belirtin. Örneğin, bazen belirli tıbbi durumlar veya ilaçlardan kaynaklanan bir sorun olan ağız kuruluğu , plak ve tartar gelişme olasılığını artırabilir.

Listerine gibi önleyici bakım sağlayan ağız hijyeni ürünlerine yatırım yapmanın önemli olduğunu unutmayın.

Özetle, diş etlerinin şişmesi yaygındır ve erken tedavi edilebilir. Bu nedenle, şişliğin bir haftadan uzun süre devam etmesi durumunda diş hekiminize kapsamlı bir muayene, teşhis ve önerilen eylem planı için başvurmanız önerilir. İşleri güvenli bir şekilde oynamak için ağız hijyeninizin en önemli önceliklerinizden biri olduğundan emin olun; bu nedenle her sabah dişlerinizi fırçalayarak, diş ipi kullanarak ve günde iki kez ağız gargarası kullanarak diş bakımı rutininize biraz zaman ayırın.