Ağrıyan Şişmiş Diş Etlerini Rahatlatmanın 10 Basit Yolu

Diş Eti Şişmesi Nasıl GeçerŞişmiş diş etleri ciddi bir ağız rahatsızlığının işareti olabilir. Önerimiz mutlaka diş hekimine bir an önce gitmenizdir. Diş hekiminden korkan kişilerden biriyseniz, ağrılı diş etlerini evde tedavi edebileceğinizi duymak sizi memnun edebilir.

Ağrılı diş etlerini evde nasıl tedavi edebileceğinizi öğrenmek istiyorsanız. Başlamak için okumaya devam edin.

1. Sıcak ve Soğuk Kompresler

Ağrılı diş etlerini rahatlatmanın harika ve kolay bir yolu, ağrınızı hafifletmek için diş etinize kompres uygulamaktır. Sıcak ya da soğuk kompresler işe yarayacaktır.

Sıcak Kompres: Biraz su ısıtın ancak kaynatmadığınızdan emin olun. Su, tahammül edebileceğiniz kadar sıcak olmalıdır. Temiz bir bez alın ve suya batırın, fazla suyu sıkın ve diş eti ağrısının olduğu bölgeye yüzünüze yerleştirin.

Soğuk Kompres: Temiz bir beze sarılmış bir buz torbası kullanın ve sıcak kompresle aynı şekilde uygulayın. Ağrı ve şişlik inene kadar her iki kompresi de dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz.

2. Tuzlu Su ile Ağzınızı Çalkalayın

Tuzlu su çalkalamaları ağrılı diş etlerine yardımcı olmak için harika bir ev ilacıdır. Sudaki tuz bakteri üremesini engeller ve ağzınızda zaten üremekte olan bakterilerden kurtulmanıza yardımcı olur.

Bir bardak suyu ısıtarak başlayın, kaynar olmadığından emin olun ve içine 1 çay kaşığı tuz ekleyin. Tuzlu suyu ağzınızda çalkalayın ve birkaç saniye boyunca iyice çalkalayın ve lavaboya tükürün.

Suyu yutmadığınızdan emin olun. Ağzınızı günde en az iki kez tuzlu su ile çalkalayın.

3. Hidrojen Peroksit

Hidrojen peroksit ağrıyı yatıştırmanıza ve diş eti iltihabını azaltmanıza yardımcı olur. Hidrojen peroksit mikropları öldürmek ve diğer birçok ağız problemiyle savaşmak için harika bir ajandır.

Başlamak için eşit miktarda su ve hidrojen peroksiti karıştırın. Peroksit solüsyonunu ağzınızda yaklaşık 20 saniye çalkalayın, lavaboya tükürün ve ağzınızı ılık suyla çalkalayın.

Hidrojen peroksit kullanmanın bir başka yolu da kabartma tozu kullanarak bir macun yapmaktır. Macunu ağzınıza uygulayın, bir dakika bekleyin ve ardından durulayın.

DİKKAT: Hidrojen Peroksit diş hassasiyetini arttırabilir. Mutlaka diş hekiminize danışın.

4. Çay Poşetleri

Bir poşet çayı çay yapar gibi kaynar suda en az 5 dakika bekletin. Çay poşetini birkaç dakika soğumaya bırakın, böylece sıcak yanmaz ve etkilenen diş etlerine uygulayın.

Herhangi bir çay işe yaramaz, yeşil çay, siyah çay veya hibiskus çayı gibi büzücü özelliklere sahip bir çay seçmeye çalışın. Ayrıca papatya ve zencefil gibi anti-enflamatuar özellikler bakımından zengin bir çay da seçebilirsiniz.

Poşet çaylar ağrılı diş etlerini yatıştırmak için harika bir yoldur.

5. Çay Ağacı Yağı

Çay ağacı yağı doğal anti-enflamatuar ve antibiyotik özellikleriyle bilinir. Ağrılı diş etlerinize ve diğer ağız rahatsızlıklarınıza yardımcı olmak için mükemmeldir.

Kullanmak için, bir bardak suya birkaç damla çay ağacı yağı damlatın ve düzenli bir gargara olarak kullanın.

Biraz daha fazla yardım için çay ağacı yağı içeren diş macunu almayı da deneyebilirsiniz.

6. Zerdeçal Macunu

Zerdeçal, antioksidan ve anti-enflamatuar özellikler içeren bir başka doğal bileşendir. Zerdeçal diş etlerinizdeki şişliği, ağrıyı ve iltihabı azaltmaya yardımcı olur.

1/4 çay kaşığı zerdeçal kullanarak bir macun hazırlamanız ve macun haline gelene kadar biraz su ile karıştırmanız gerekecektir.

Etkilenen diş etlerinize uygulayın ve 5 dakika bekletin. Nazik masaj hareketleri kullanarak diş etlerinize sürdüğünüzden emin olun.

Ardından, zerdeçal kalıntısını ılık suyla duruladığınızdan emin olun. İşlemi 1 ila 2 hafta boyunca veya ağrı geçene kadar her gün tekrarlayın.

7. Reçetesiz Ağrı Kesiciler

Ağrı sizi zorluyorsa, neden anında ağrı kesici denemiyorsunuz? Reçetesiz satılan bazı ağrı kesiciler işinizi görecektir. Aspirin, asetaminofen veya ibuprofen gibi ağrı kesicileri deneyebilirsiniz. Bunları yerel eczanenizde bulabilirsiniz. Daha etkili olması için ağrı kesicileri diğer ev tedavileriyle birleştirebilirsiniz.

8. Oral Anestezik Jeller

Diş eti ağrınıza yardımcı olması için reçetesiz alabileceğiniz oral anestezik jelleri de kullanabilirsiniz.

Bu jeller diş etlerinizi uyuşturmak ve ağrınızı hafifletmek için doğal ve sentetik bileşenleri bir araya getirir.

Oral jeller genellikle karanfil veya Spilanthes gibi doğal ağrı kesiciler kullanır. Orajel ve Anbesol, reçetesiz satılan yaygın anestezik jellerdir.

9. Ev Yapımı Diş Spreyi

Ana malzeme olarak uçucu yağları kullanarak diş eti ağrınızı hafifletmeye yardımcı olacak bir diş spreyi yapabilirsiniz.

Yeni ve temiz bir sprey şişesi kullanın (içinde başka bir ürün bulunmadığından emin olun) ve içine temiz su ekleyin.

Seçtiğiniz uçucu yağlardan yaklaşık 5 damlaya ihtiyacınız olacak. Kullanmak için harika yağlar kekik, nane ve karanfildir - bu yağlar ağrı kesici ve iltihap önleyici özelliklere sahiptir.

Durumunuz düzelene kadar solüsyonu her gün doğrudan diş etlerinize püskürtün.

10. Beslenmenizi İyileştirin

Ağrılı ve iltihaplı diş etlerine yardımcı olmanın en iyi yolu, ilk etapta bunu önlemektir.

Diş etlerinizi önlemenin ve iyileştirmenin harika bir yolu beslenmenizi iyileştirmektir. Diyetinize kalsiyum, C vitamini ve folik asit ekleyerek başlayın.

Beslenmenizde bu vitaminlerin bulunmaması, diş eti şişmesinin suçlularından biri olabilir.

C vitamini brokoli, dolmalık biber, portakal, ananas, lahana, kivi ve çilek gibi çeşitli gıdalarda bulunabilir.

Doğru miktarda kalsiyum almak genel ağız sağlığınız için birçok fayda sağlayabilir. Kalsiyum süt ürünleri, soya sütü, tofu, sardalya, tahıllar ve kara lahana yeşilliklerinde bulunur.

Fasulye, mercimek, brokoli, kuşkonmaz, yeşillik, bezelye ve avokado yiyerek diyetinize folik asit ekleyin.

Ağrılı Diş Etlerini Bu Çözümlerle Rahatlatabilirsiniz.

Tuzlu suyla durulama, soğuk kompres, zerdeçal macunu, çay ağacı yağı gibi basit ev ilaçları diş eti ağrısını yatıştırmanıza yardımcı olabilir.

Genel diş sağlığınız konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, DTG Diş Kliniği size yardımcı olabilir. Hakkımızda daha fazla bilgi edinin veya randevu almak için bizimle iletişime geçin.