Dijital Röntgen

Dijital RöntgenDTG Diş Kliniğinde hastalık sürecinin kesin teşhisi ve izlenmesi için dijital röntgen teknolojisi kullanılmaktadır. Diş hekimliğinde dijital röntgenler periodontal hastalıkların tedavisinden önce, apikoektomiler, yirmi yaş dişlerinin çekilmesi veya diğer ağız cerrahisi gibi cerrahi prosedürler sırasında çekilir. Dijital röntgenler için diğer önemli uygulama alanları implantoloji ve diş restorasyonudur.

Geleneksel yöntemlerin aksine, dijital röntgenler geleneksel röntgen filmini değil, özel bir filmi pozlar. Çekilen X-ışını görüntüsü özel bir okuyucu kullanılarak bilgisayarda saklanır. Bu modern görüntüleme prosedüründe kimyasal madde kullanılmaz ve bu nedenle sadece hastalar için değil, çevre için de özellikle naziktir.

Son derece hassas bir görüntüleme plakasına sahip bu yüksek teknoloji ürünü işlem, diş hekimlerinin hızlı ve doğru bir teşhis koymasını sağlar. Görüntü kalitesi olağanüstüdür ve diş ve kemik yapılarının mükemmel bir şekilde görüntülenmesini sağlar. Bu X-ışını prosedürünün belirleyici bir avantajı, hastalar için radyasyon dozunun %90'a varan oranda azaltılmasıdır.

Geleneksel X-ray Teknolojisine Kıyasla Avantajları

Röntgen prosedüründe dişlere, dokuya ve kemiğe nüfuz eden X ışınları kullanılır. Bu sayede diş hekimi, diş hekimi koltuğunda yapılan normal muayene sırasında görsel muayene ile ulaşılamayan alanları ortaya çıkarabilir.

Geleneksel röntgen prosedürleri günümüzde hala daha karmaşık, zaman alıcı ve çevreye zararlı olan filmler ve kimyasallarla kullanılmaktadır.

Öte yandan dijital röntgenler daha hızlı, daha doğru ve daha düşük radyasyonlu görüntüler elde edilmesini sağlar. Diş hekimi hastanın dijitalleştirilmiş diş görüntüsünü birkaç saniye içinde alır. En yüksek kalitede optimal bir görüntü sonucu elde etmek için bilgisayarda parlaklığı ve kontrastı ayarlayabilir. Hızlı ve doğru bir teşhis mümkündür: Dijital röntgen görüntüleri, diş durumunun anında değerlendirilmesi, hastayla tartışma veya meslektaşlarla disiplinler arası diyalog için mükemmel bir temel oluşturur.

Bu görüntülere dayanarak, gerekli diğer tedavi adımları başlatılabilir ve gerçekleştirilebilir. Bu şekilde, diş odakları ve çürükler kesin olarak lokalize edilebilir.

Dijital röntgen teknolojisinin mümkün kıldığı son derece hassas teşhis, kesinlik sağlar ve tedavinin başarısını artırır. Hedefe yönelik tedavi planlaması hasta memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Radyasyon maruziyeti geleneksel röntgen teknolojisine göre yaklaşık %90 daha düşük olsa da, hamilelik sırasında, özellikle de ilk üç ayda, gerekli olmayan muayenelerden kaçınılmalıdır. Bu nedenle her röntgen çekiminden önce, koruyucu önlemlerin alınabilmesi için hastalarımıza hamile olup olmadıklarını soruyoruz.