Diş Ağrısı

Şişmiş bir Yanağın Birçok Nedeni Olabilir

Diş AğrısıŞiddetli ağrı insanı her zaman çok etkiler. Diş ağrısının çok çeşitli nedenleri olabilir ve çok şiddetli olabilir. Birçok hasta bu ağrıyı çok yoğun ve şiddetli bir ağrı olarak yaşar ve bu ağrının şiddetinde neredeyse hiç artış görülmez. Bazıları ağrıyı zonklama veya delme olarak tanımlar. Diş ağrısı sıcak, kalın ve şişmiş bir yanakla birlikte ortaya çıkabilir ve ağzı açmayı neredeyse imkansız hale getirebilir. Ateş de eşlik eden bir belirti olarak ortaya çıkabilir. Ağrı genellikle o kadar uzağa yayılır ki hasta tam olarak yerini belirleyemez.

Dişleriniz ve çiğneme aparatınız sağlıklıysa ve her gün iştahla ısırabiliyorsanız, genellikle dişlerinizin duyarsız, neredeyse cansız olduğu hissine kapılırsınız. Ancak durum böyle değildir, çünkü her diş içeriden beslenir ve sinir lifleri ve kan damarları ile doludur. Sert dentin ve diş minesi tarafından iyi korunduğu için ısı, asit veya gıda gibi dış etkiler dişin hassas iç kısmından uzak tutulur. Ancak bu koruyucu tabaka ya da periodonsiyum, bazen farkına bile varmadan hastalanmışsa, diş ağrısı riski artar.

Diş ağrısı her zaman doğrudan ağız boşluğundan veya boğazdan kaynaklanmaz. Orta kulak enfeksiyonu, sinüzit, zona (herpes zoster), migren, kistler, trigeminal nevralji veya anjina pektoris atağı, hatta kalp krizi gibi çok ciddi hastalıkların belirtisi de olabilir. Bu nedenle belirsiz ağrı vakalarında net bir teşhis koymak için disiplinler arası bir temelde uzmanlarla birlikte çalışıyoruz.

Diş Ağrısının Yaygın Nedenleri

Çürük (diş çürüğü): Bakteriler diş yüzeyinde ince bir biyofilm oluşturur ve diş minesine saldırıp onu yiyen agresif bir asit üretir. Dişte, bakterilerin, yiyecek artıklarının ve diğer tahriş edici maddelerin diş özüne engelsiz bir şekilde nüfuz edebileceği ve ağrıya neden olabileceği bir delik oluşur.

Periodontitis (diş eti iltihabı): Yaygın bir hastalık olan periodontitise esas olarak bakteriler ve yetersiz ağız hijyeni neden olur. Periodonsiyum iltihabı kızarıklık, şişme ve diş eti kanaması ile karakterize edilebilir. Tedavi edilmezse periodontitis diş eti çekilmesine yol açabilir. Hassas diş boyunları açığa çıkar ve tahriş olabilir. İltihabın kendisi de lokalizasyonu zor olan donuk bir ağrı ile kendini gösterebilir.

Diş siniri iltihabı (pulpitis): Bakteriler, örneğin tedavi edilmemiş çürükler, çene kemiğindeki bir yaralanma veya başarısız kanal tedavisi nedeniyle hasar gören diş sinirlerine ulaşmıştır. Diş pulpasındaki şişme, sürekli, zonklayıcı ağrı ile kendini gösteren artan basınca neden olur. Sinir ölebilir, ancak iltihap kök ucundan çene kemiğine doğru devam edebilir.

Apseler: Sürekli diş ağrısı ile birlikte görülen sıcak ve kalın şişlik, yumuşak doku ve çene kemiğindeki cerahatli apselerin kanıtı olabilir.

Diğer nedenler: Yirmi yaş dişinin sürmesi, sert bir cismin ısırılması sonucu dişin kırılması veya iyi oturmayan dolguların, kronların veya geçici dişlerin düşerek zemin dişlerini açığa çıkarması.

Diş ağrısı iş ve özel hayatınızda çok stresli ve yıkıcıdır. Bu nedenle, ağrıdan muzdarip bir hasta olarak, özelleştirilmiş tedavi ile hızlı bir rahatlama sağlamak için bize ulaşın.