Cilt Altı İmplant Nedir

Cilt Altı İmplant"Cilt altı implant" terimi genellikle deri altına yerleştirilen bir cihazı ifade eder ve diş implantlarıyla doğrudan bir bağlantısı yoktur. Cilt altı implantlar genellikle tıbbi veya kozmetik amaçlar için kullanılır. Örneğin, bir tür doğum kontrolü veya insülin pompası gibi cihazlar cilt altına yerleştirilebilir.

Diş implantları ise genellikle diş eksikliği durumunda kaybedilen dişin yerine yerleştirilen yapay diş kökleridir. Diş implantları genellikle titanyumdan yapılır ve çene kemiğine entegre edilerek destek sağlar. Bu, diş protezlerini (porselen dişler gibi) sabitlemek ve doğal dişler gibi fonksiyon görmelerini sağlamak için kullanılır.

Kontraseptif implant, 4 cm uzunluğunda ve 2 mm kalınlığında küçük bir çubuktur ve kola deri altı seviyesinden yerleştirilir. Bu implant progesterona benzer bir hormonu aşamalı olarak salgılayarak yumurtlamayı ve dolayısıyla gebeliği önler.

Yılların deneyimine sahip güvenilir ve geri dönüşümlü bir kontraseptif yöntemdir.

Cilt Altı İmplant Nedir?

Endikasyonları: Etkili, geri dönüşümlü, östrojen içermeyen hormonal bir doğum kontrol yöntemi isteyen kadınlar. RİA için kontrendike olan veya oral kontraseptif almayı sık sık unutan kadınlar.

Kontrendikasyonlar: Kontraseptif implant protrombotik patolojisi olan kadınlar için endike değildir. Trombüs riskini artıran sistemik hastalıkları olan kadınlarda (lupus, arteriyel hipertansiyon, diyabet, migren) veya hormona bağlı hastalıklarda (meme kanseri, yumurtalık kanseri vb.) da endike değildir. İmplantın kullanımı ayrıca teşhis edilmemiş vajinal kanaması veya implantın etken maddesine alerjisi olan kadınlarda önerilmez. Her zaman önceden bir doktor tarafından değerlendirilmelidir.

DERİ ALTI İMPLANT NASIL ÇALIŞIR?
İmplant sürekli olarak hormon (etonogestrel veya levonorgestrel) salgılar. Progesterona benzeyen bu hormon yumurtlamayı önler. Ayrıca servikal mukusun kıvamını değiştirerek spermin servikse girmesini zorlaştırır. Ayrıca endometriyal büyümede azalmaya neden olur.

DERİ ALTI İMPLANTIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI NELERDİR?

Avantajlar:

99'luk yüksek başarı etkinliği. Bazen hap, bant ve halkalarda olduğu gibi unutkanlık olasılığını ortadan kaldırır. Ayrıca kusma durumunda da değişmez. Geri dönüşümlü bir yöntemdir. İstenildiği zaman geri çekilebilir ve yumurtalıkların aktivitesi kısa sürede normale döner. Uzun ömürlü bir yöntemdir. Modeline göre 3 ile 5 yıl arasında dayanır ve aynı anda çıkarılıp yenisi takılabilir.
Emzirme döneminde kullanılabilir.

Dezavantajları

Cinsel yolla bulaşan hastalıkları (CYBH) önlemez, bu nedenle riskli ilişkilerde prezervatifle birlikte kullanılmalıdır.
Hormonlarla ilişkili yan etkiler: Bazen akne, baş ağrısı, karın ağrısı, sindirim düzeninde değişikliğe vb. neden olabilir.
Hem adet dönemlerinin kesilmesi (amenore) hem de düzensiz kanama (lekelenme) nedeniyle adet kanaması düzeninde değişikliklere neden olabilr.

DERİ ALTI İMPLANT NASIL YERLEŞTİRİLİR VE ÇIKARILIR?

İmplant, muayene odasında jinekolog tarafından, genellikle baskın olmayan kola yerleştirilir. Döngünün ilk birkaç günü içinde yerleştirilmesi önerilir. Başka bir zamanda yerleştirilirse, ilk iki hafta boyunca ek bir doğum kontrol yöntemi kullanılması önerilir. İmplant genellikle deriden hissedilebilir ve gerekirse yerini belirlemek için bir röntgen çekilebilir. Çıkarmak için deride küçük bir kesi yapılır ve implant cımbız kullanılarak çıkarılır.