Diş Eti Kanaması Neden Olur?

Diş Eti KanamasıDişlerinizi diş ipi kullanırken veya fırçalarken diş etlerinizin kanadığını hiç fark ettiniz mi? Diş eti kanamasının, yanlış fırçalama tekniğinden, diş eti hastalığı gibi daha ciddi bir duruma kadar pek çok nedeni olabilir. Diş eti kanaması tek başına tehlikeli değildir ancak bu belirtiye neden olan altta yatan durum olabilir. İşte diş eti kanamasının bazı olası nedenlerinin bir listesi.

Diş Eti İltihabı

Diş eti kanamasının ana nedeni diş eti çizgisinde plak birikmesidir. Bu durum ortadan kaldırılmazsa, sonunda diş eti iltihabına veya iltihaplı diş etlerine dönüşür; burada diş etleri şişer, hassaslaşır ve fırçalama veya diş ipi kullanımı sırasında kanar. Diş eti iltihabı tedavi edilmezse yetişkinlerde diş kaybının ana nedenlerinden biri olan diş eti hastalığına yol açabilir.

Dişleri Çok Sert Fırçalamak

Dişlerinizi kuvvetli bir şekilde fırçalamak dişlerinizi daha iyi temizlemez, bunun yerine diş eti çekilmesi ve diş eti kanaması riskiyle karşı karşıya kalmanıza neden olur. Fırçalama tekniğinizi ayarlayın ve dişlerinizi fırçalarken yumuşak kıllı bir diş fırçası kullanın.

Yanlış Takılan Protezler Kullanmak

Uygun şekilde oturmayan protezler diş etlerinizi çizip yaralara neden olursa diş eti kanamasına neden olabilir. Geceleri takma dişlerini çıkarmayan kişilerde diş eti kanamasına özellikle yatkın olabilir. Ayrıca takma diş kullanıyorsanız plak oluşumunu ve diş eti iltihabını önlemek için dişlerinizi fırçalamanız ve protezlerinizi iyi temizlemeniz özellikle önemlidir.

Hamilelik

Hamile kadınların yaklaşık yarısında diş etleri şişmiş, kırmızı ve hassas olup, fırçalama veya diş ipi kullanımı sırasında kanamaktadır. Bunun nedeni, hamilelik sırasındaki hormonal değişikliklerin, vücudun diş eti hastalığına neden olan bakterilere tepkisini değiştirmesidir. Hamilelik sırasında dişlerinizi günde iki kez florürlü bir diş macunuyla fırçalayarak ve diş ipi kullanarak iyi ağız hijyeni uygulayarak diş etlerinize ve dişlerinize dikkat edin.

Kötü Beslenme

İşlenmiş gıdalardaki bazı bileşenler diş etlerini tahriş edebilir ve kanamasına neden olabilir. İşlenmiş ve şekerli yiyeceklerden kaçının ve meyve, sebze ve kalsiyum, A, K ve C vitaminleri ile magnezyum açısından zengin yiyeceklerle dolu dengeli bir beslenmeyi tercih edin.

Sağlık Sorunları

Diş eti kanaması, karaciğer hastalığı, kan pıhtılaşma bozuklukları, anemi, lösemi ve temporal arterit gibi sağlık sorunları olan hastalarda daha sık görülür.

Kan Sulandırıcı İlaçlar

Kan sulandırıcı ilaçlar kanın pıhtılaşma yeteneğini azaltır, bu da kanamanın kolaylaşmasına neden olabilir. Bu, kanamaya neden olan diş prosedürleri (örn. derin temizlik, diş çekimi ve diş implantı yerleştirme ) için endişe verici olabilir . Bu nedenle her diş ziyaretinizde kan sulandırıcı ilaç kullanıyorsanız mutlaka diş hekiminize söylemelisiniz.

Diş eti kanaması yaşıyorsanız , diş eti kanamasına tam olarak neyin sebep olduğunu öğrenmek için diş hekiminize görünmeniz önemlidir.