Yeme Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Yeme Bozukluğu Belirtileri ve TedavisiUlusal Anoreksiya Nervoza ve İlişkili Bozukluklar Derneği'ne göre Amerikalıların yaklaşık %9'u ya da yaklaşık 29 milyon kişi yaşamları boyunca yeme bozukluğu yaşayacaktır. Hayatı tehdit eden bu durumların ağız sağlığının yanı sıra genel sağlık üzerinde de ciddi sonuçları vardır.

Yeme bozukluğu nedir?

Yeme bozuklukları, yiyecek ve kilo ile ilgili kaygılarla karakterize edilen hastalıklardır.

Anoreksiya, bir kişinin gıda alımını ciddi şekilde sınırlamasıdır. Anoreksiyası olan kişilerde çarpık bir vücut imajı ve aşırı kilo alma korkusu vardır.

Bulimia, tıkınma ve kusma döngülerini içerir. Bulimisi olan bir kişi kompulsif bir şekilde yemek yer (tıkınırcasına yeme) ve ardından kasıtlı olarak kusarak, egzersiz yaparak veya laksatif alarak yiyeceklerden kurtulur (boşaltma).

Tıkınırcasına yeme, bir kişinin kompulsif yeme dönemlerinden geçmesi, ardından suçluluk veya depresyon yaşaması, ancak arınmamasıdır.

Yeme bozuklukları en çok 15-25 yaş arası genç kadınlar arasında yaygındır, ancak erkekleri ve erkek çocukları, küçük çocukları ve yaşlı yetişkinleri de etkileyebilir.

Yeme bozukluklarının ağızdaki belirtileri

Anoreksiya ve bulimia ağızda ciddi hasara neden olabilir. Kusmadan kaynaklanan mide asidi dişlere ve ağız dokularına zarar verir. Bulimia belirtileri şunları içerebilir:

• Aşınmış ve yarı saydam dişler
  • Hassas dişler
  • Sık çürükler veya kök kanalları
  • Çatlamış dudaklar
  • Ağız kuruluğu
  • İltihaplı tükürük bezleri
  • Yutma güçlüğü

Anoreksiya ve bulimia hastalarının çoğu beslenme yetersizliğinden muzdariptir. Kusma olmasa bile, temel vitaminlerin, minerallerin ve sıvıların eksikliği bu ağız sağlığı sorunlarına neden olabilir:

• İltihaplı ve kanayan diş etleri
  • Çenede kemik kaybı
  • Sık çürükler veya kök kanalları
  • Sık görülen aftlar
  • Ağız kuruluğu
  • Kötü nefes

Diş hekimleri nasıl yardımcı olabilir?

Yeme bozukluğunuz varsa, diş hekiminizle konuşmayı düşünün. Diş hekiminiz iyileşmenizde güçlü bir müttefik olabilir ve dişlerinizi korumanıza yardımcı olabilir. Diş hekiminiz florür tedavileri veya yüksek güçte florür jel önerebilir. Florür diş minesini güçlendirebilir, bu da özellikle diş erozyonu veya sık çürükler yaşadıysanız önemlidir.

Ksilitol de ağız kuruluğunu ve çürükleri önlemeye yardımcı olabilir. Diş hekiminiz bu şeker ikamesini içeren diş macunları, sakızlar veya nane şekerleri önerebilir.

Kusma ile mücadele ediyorsanız, diş hekiminiz mide asidinin dişleriniz üzerindeki etkilerini en aza indirmek için size bir ağız koruyucu önerebilir.

Yardım istemekten korkmayın

Siz veya tanıdığınız biri yeme bozukluğundan muzdaripse, yardım almak için çok geç değil. Tedavi ve destek için bir profesyonele başvurun. Diş hekiminiz sizi yeme bozuklukları konusunda uzmanlaşmış bir terapiste yönlendirebilir veya doktorunuzla bir konuşma başlatmanıza yardımcı olabilir.