Glokom ve ağız sağlığı arasında bir bağlantı var mı?

Glakom ve diş eti sağlığıHer gün dişlerinizi fırçalarken gözlerinizi düşünmüyor olabilirsiniz, ancak araştırmacılar kötü ağız sağlığı ile glokom arasındaki olası bir bağlantıyı göz önünde bulunduruyor.

Glokom nedir?

"Sessiz görme hırsızı" olarak adlandırılan glokom, optik sinirde yavaş yavaş görme kaybına neden olan ve körlüğe yol açabilen bir grup hastalıktır.

Bir milyondan fazla sinir lifine sahip olan optik sinir, retinayı beyne bağlar. Bu sinirler üzerindeki baskı optik sinir hasarı riskini artırabilir. Optik sinire yönelik bilinen bir tehdit yüksek tansiyondur, ancak başka tehditler de olabilir.

Glokom ve ağız sağlığı arasındaki bağlantı nedir?

Son çalışmalar periodontal (diş eti) hastalığı glokom riskinin artmasıyla ilişkilendirmiştir. Ağız enfeksiyonları, özellikle de diş hastalıklarıyla bağlantılı olanlar, iltihaplı bir diş veya diş etindeki bakterilerin optik sinire yayıldığı bir dizi olayı tetikleyebilir.

Kulak, burun veya boğaz bölgesindeki bir enfeksiyon optik sinirde baskıya neden olabileceğinden, vücudun diğer bölgelerine yayılmasını önlemek için bu bölgedeki herhangi bir enfeksiyonun mümkün olan en kısa sürede tedavi edilmesini sağlamak önemlidir.

Zaten glokom hastasıysam ne olur?

Size halihazırda glokom teşhisi konmuşsa, tedavi planınızı doktorunuz tarafından reçete edildiği şekilde sürdürün. Ve aşağıdaki adımları izlediğinizden emin olun:

Ağzınızı sağlıklı tutmak ve enfeksiyon olasılığınızı azaltmak için düzenli diş muayenelerinden ve temizliklerinden yararlanın.
Zaten diş eti hastalığınız varsa, daha da kötüleşmesini önlemek için tedavi aldığınızdan ve tedaviyi sürdürdüğünüzden emin olun.

Sedasyon gerektiren bir diş prosedürü için planlanmışsanız, diş hekiminize glokomunuz olduğunu söylediğinizden emin olun. Optik sinirdeki basıncı artırabilecek bileşenler içeren sakinleştiricilerden kaçınmalısınız. Herhangi bir diş tedavisi planlamadan önce aldığınız tüm ilaçları diş hekiminize bildirin.