Diş Hekimi Korkusunu Yenmenize Yardımcı Oluyoruz

Diş Hekimi Korkusunu Yenmenize Yardımcı OluyoruzDiş hekimine gitme konusunda endişeli misiniz? Halkımızın %50'sinden fazlası da öyle. Nüfusun %36'sında diş kaygısı, %12'sinde ise fobi düzeyinde aşırı diş kaygısı vardır. Diş kaygısı ve kötü diş sağlığı birbiriyle bağlantılıdır. Profesyonel diş bakımından kaçınmak, ağrılı ve maliyetli diş sağlığı sorunlarına yol açabilir. İyi bir ağız sağlığı, tedavinin yanı sıra önleyici tedbirler de gerektirir. Bazı pratik bilgilerle bu endişeyi hafifletmeyi umuyoruz. Unutmayın, diş sağlığınız diş hekimi korkusuyla engellenemeyecek kadar önemlidir.

Diş hekimi fobisine yol açan kötü bir deneyim mi yaşadınız? Travmatik ve olumsuz deneyimler genellikle dental anksiyetenin nedenleridir. Unutmamanız gereken şey, tüm diş hekimlerinin aynı olmadığı ve hatta bazılarının diş fobisi olanlara ekstra özen gösterdiğidir. Diş hekimikorkunuz önceki kötü deneyimlerinizden kaynaklanıyorsa, endişeli hastalara hasta konforu sunan bir diş hekimliği muayenehanesi seçin.

Anksiyete bozukluklarından muzdarip olanlar genellikle beklenti anksiyetesine sahiptir. Tedavinin doğası hakkında bilgi edinmek ve korkularınızı diş hekiminizle açıkça tartışmak, tedavinizi kişiselleştirmelerine yardımcı olacaktır. Ağrı eşiğiniz düşükse veya drilling veya diğer diş prosedürlerine karşı aşırı hassassanız, anestezi, yatıştırıcı ve uyuşturma seçenekleri talep edebilirsiniz. Önemli olan diş hekiminden neden korktuğunuzu anlamaktır; gerisini iyi bir diş hekimine bırakın.

İyi Bir Diş Hekimi Seçmek

Beceri, etkili tedavinin hayati bir parçasıdır. Nitelikli ve deneyimli bir diş hekimi diş tedavilerini nispeten ağrısız ve minimal invaziv hale getirebilir. Her zaman iyi bir üne sahip güvenilir bir diş hekimliği muayenehanesi seçin. Bazı diş tedavileri uzmanlık becerileri gerektirir. Bu gibi durumlarda diş hekiminiz sizi bir uzmana yönlendirmelidir. Durumunuzu tedavi edecek nitelikli profesyoneller bulduğunuzdan emin olmak için kurum içi uzmanları olan bir klinik de seçebilirsiniz.

Diş hekiminiz anksiyetenize karşı sempatik bir tutum sergilemelidir. Gergin hastaların güvenceye, açık tartışmaya ve başa çıkma mekanizmalarına ihtiyacı vardır. Anlayışlı bir diş hekimi, diğer hastaların hissetmeyebileceği rahatsızlığı en aza indirmek için bilinçli önlemler alır.

Örneğin, gergin bir hastanın dolgu için çürüğü delmek gibi rutin bir diş prosedürü için lokal anestezi veya sedasyona ihtiyacı olabilir. Diş hekiminizin uyumlu olması ve diş tedavilerini mümkün olduğunca ağrısız hale getirmeye istekli olması önemlidir. Anestezi uygulamak bile daha hassas bir dokunuş gerektirir. Bu hususlar, yüksek standartlara sahip profesyoneller tarafından uygulanan gerçek hasta bakımının doğal bir parçasıdır.

Yüksek teknolojili teşhis ve dijital diş hekimliği hizmetleri sunan modern bir diş kliniği seçin. Daha güncel tedaviler ve prosedürler daha az invaziv ve rahatsız edicidir. Ayrıca daha hızlı ve daha etkilidirler. Sonuçlar daha doğru ve öngörülebilirdir.

Randevu almadan önce diş hekiminizi araştırın. Web sitelerini ziyaret edin, hasta geri bildirimlerini okuyun ve gergin hastalar için sundukları hizmetler hakkında daha fazla bilgi edinmek için resepsiyonu arayın. Rutin prosedürler için sedasyon ve anestezi hakkında bilgi alın.

Rahatlama Teknikleri Uygulayın

Rahatlama yöntemleriyle diş kaygısının üstesinden gelmenin çeşitli yolları vardır.

• Kontrollü nefes alma veya diyafragmatik nefes alma, kanıta dayalı bir kaygı azaltma tekniğidir. Progresif Kas Gevşemesi de sempatik sinir sisteminin tepkisini azaltabilir. Bunları işlemden önce ve işlem sırasında uygulayabilirsiniz.
  • Uygulamalı Gerilim teknikleri, iğne veya kan görünce bayılma ihtimali olan hastalara yardımcı olur. Bunlar, bayılma tepkisini önlemek için kan basıncınızı ve kalp atış hızınızı normal seviyelere yükseltir.
  • Modelleme, video izleyerek, okuyarak ve geçireceğiniz diş prosedürünün görüntülerini görerek kaygıyı hafifletebilir.
  • Gürültü önleyici kulaklıklar alın ve dişçi koltuğunda müzik dinleyin. Bu, sinirlerinizin yatışmasına ve sizi endişelendiren seslerin bastırılmasına yardımcı olur.
  • Stresinizi azaltmak için anksiyete oyuncağı taşıyın.
  • Hoş ve sakin olan zihinsel imgeleri görselleştirme pratiği yapın. Dikkatinizi diş hekiminin muayenehanesinden uzaklaştırarak bilinçli bir şekilde rahatlamaya yönlendirin.
  • Diş hekimine gitmeden önce Bilişsel Davranış Terapisi ve sistematik duyarsızlaştırma ile diş hekimi korkularınızın üstesinden gelmek anksiyetenin çoğunu hafifletecektir.
  • Nihai sonuca ve diş sağlığınıza odaklanın. Tedaviden sonra kendinize bir ödül sözü verin.

Seçenekleri Diş Hekiminizle Görüşün

İlk muayene sırasında diş hekiminizle korkularınız hakkında açıkça konuşun. Korkularınızın tüm boyutlarını ortaya çıkarmaktan utanmayın. İletişim ve güven oluşturma, endişeyi hafifletmek için çok önemlidir. Diş prosedürü hakkında sorular sorun. Diş hekiminiz, süreç hakkında zihninizi rahatlatırken sistematik olarak duyarsızlaştırmak için anlat-göster-yap yöntemini kullanabilir.

Tedavi sürecindeki her adımı ve neleri içerdiğini bilmelisiniz. Kendinizi hazırlıksız yakalamamanız çok önemlidir. Beklenti anksiyetesi, bilinmeyen bir durum nedeniyle algılanan tehlikeden kaynaklanır. İyi bir diş hekimi açık cevaplar verir ve şüphelerinizi gidermeniz için sizi cesaretlendirir. Ayrıca size manevi destek ve olumlu pekiştirme sağlarlar. Bir hasta, diş hekimi endişelerini kabul ettiğinde ve belirli korkularını ele aldığında daha az endişeli hisseder.

Acı hissettiğinizde veya durmalarını istediğinizde bir dur işareti üzerinde anlaşabilirsiniz. Sıkıntı belirtileri için hastanın vücut diline dikkat etmek, becerikli bir diş hekiminin niteliğidir.

Çok gerginseniz IV sedasyon da düşünebileceğiniz bir seçenektir. Diş hekiminizin bunu sağladığından ve bunun için donanımlı ve eğitimli olduğundan emin olun. Lokal anestezi talep edebilir ve hatta süper ince iğnelerin kullanımını tartışabilirsiniz. İğne kullanmadan önce uyuşturma seçenekleri hakkında bilgi alın.

Randevunuz için Gerekli Düzenlemeleri Yapın

Bir aile üyesinin veya bir arkadaşın eşlik etmesi kendinizi daha güvende hissetmenize yardımcı olabilir. Diş hekiminden korkanlar, onları götürecek, olumlu onay verecek ve onlara göz kulak olacak güvenebilecekleri biri olduğunda duygusal rahatlık bulurlar.

Seçtiğiniz kişinin empatik olduğundan ve diş kaygınızı anladığından emin olun. Fobiniz nedeniyle son anda fikrinizi değiştirerek diş hekiminden kaçınacağınızdan endişe ediyorsanız bu özellikle yararlıdır. Tedavi sırasında sakinleştirilen hastaların onları eve götürecek birine ihtiyacı olacaktır.

Diş tedavileri çoğu insan için bunaltıcı olabilir. Hem çocuklarda hem de yetişkinlerde bu korkunun farkına varılması ve üzerine gidilmesi, daha fazla insanın daha iyi bir ağız sağlığına sahip olmasını teşvik edecektir. DTG Diş Kliniği, sizi rahatlatan ilgili profesyonellere ve güler yüzlü personele sahiptir. Ağrısız ve minimal invaziv tekniklerle, daha kısa ve daha verimli tedaviler alırsınız.