Tırnak Yemenin Zararları

Stresliyken tırnaklarını yiyen, sinirliyken kalem çiğneyen veya spor müsabakaları gibi aktiviteler sırasında çenesini sıkan kişiler bruksizm için daha büyük risk altında olabilir.

Daha yaygın olarak diş gıcırdatma olarak bilinen bruksizm, yüz ağrısına neden olabilen dişlerin kasıtsız olarak gıcırdatılması veya sıkılmasıdır. Bruksizm hastaları (bruksizmden muzdarip olanlar için kullanılan diğer bir isim) bilinçsizce ve uygunsuz zamanlarda, örneğin uyurken çok sert ısırabilirler. Bu durum genellikle duygusal stresle ilişkilendirilir.

Bruksizm çok yaygın bir sorundur ve diş hekiminize başvurmanız halinde tedavi edilebilir. Ancak yardım alınmazsa bruksizm daha büyük sorunlara neden olabilir.

Zamanla bruksizmi olanlar çene ağrısı, gergin kaslar, kronik baş ağrıları ve hassas dişler yaşayabilir. Yemek yemediğinde zorla ısırmak da çenenin uygun dengeden çıkmasına neden olabilir.

Bruksizm tedavi edilmezse, çenenin hizalanmasına verilen zarar nedeniyle hasta diş minesinde ciddi hasar veya bazı bölgelerde diş eti çekilmesiyle uğraşmak zorunda kalabilir. Geceleri şiddetli gıcırdatma meydana gelirse, dişlerde ufalanmaya yol açabilir ve bazı durumlarda dişler diş eti çizgisine kadar aşınabilir.

Bruksizm belirtileri

İnsanlar genellikle dişlerini gıcırdattıklarının farkında olmadıklarından, belirtilerin farkında olmak ve bruksizmden şüpheleniliyorsa tedavi aramak önemlidir. Bruksizmin bazı belirtileri şunlardır:

• Diş uçlarının düz görünmesi
  • Diş minesinin dökülmesi ve aşırı hassasiyete neden olması
  • Çenenin çıkması ve tıklaması
  • Dil çatlakları

Diş hekiminiz bruksizminiz olup olmadığını belirlemek için dişlerinizi muayene edebilir ve eğer varsa en iyi tedavi yöntemini önerebilir. Bruksizm terapisi, dişler açık ve dudaklar kapalıyken dilin yukarı doğru nasıl dinlendirileceğini öğreterek diş gıcırdatan kişinin davranışını değiştirmeye yardımcı olur. Diş gıcırdatmayı durdurmanın en iyi yollarından biri stres kaynağını ortadan kaldırmaktır.