Dünya Diş Teknisyenleri Günü 6 Aralık

Diş Teknisyenlerimizin 6 Aralık Diş Teknisyenleri Günü Kutlu Olsun

Diş teknisyenleri (ya da genellikle anıldıkları şekliyle diş teknologları) hastaların görünümünü, konuşmasını ve çiğneme yeteneğini iyileştiren protezleri, kuronları, köprüleri ve diş tellerini yaparlar.

Diş Teknisyenlerinin Çalışma Hayatı

Diş hekimlerinin veya doktorların reçetelerine göre çalışarak, her hastanın ihtiyaçlarını karşılayacak cihazları tasarlamak ve inşa etmek için altın, porselen ve plastik gibi çok çeşitli malzemeler kullanacaksınız.

Her bir parçanın tam spesifikasyonlara göre ince ayarını yapmak için çalışmalarınızın çoğunu elle yapacaksınız. Ayrıca laboratuvarda özel ekipmanlarla da çalışacaksınız. Her hasta benzersizdir, bu nedenle iki parça aynı değildir ve cihazın rahat ve etkili olduğundan emin olmak için mutlak hassasiyet şarttır.

Diş Teknisyenliği Bölümleri

• Prostodonti̇ tekni̇syenleri̇ protez tasarlar ve yapar
  • Koruma teknisyenleri kron ve köprü çalışmalarında uzmanlaşmıştır
  • Ortodonti teknisyenleri diş pozisyonlarını düzeltmek için diş telleri yapar
  • Çene yüz teknisyenleri hastanelerin ağız cerrahisi, oftalmik, kanser ve yanık ünitelerinde çalışarak kaza veya hastalık nedeniyle Hasar görmüş hastaların yüzlerinin yeniden yapılandırılmasına yardımcı olurlar
  • Diş teknisyenleri ayrıca bir diş hekimi veya klinik diş teknisyeni ile birlikte bir klinikte doğrudan hastalarla çalışabilir.
Paylaş Facebook Twitter E-Mail Whatsapp