Diş Kaynaklı Baş Ağrıları

Diş Çürüğü baş ağrısıDiş hekiminize yapacağınız düzenli ziyaretler, çürük olup olmadığını kontrol etmekten çok daha fazlasını içerebilir. Diş hekiminiz, baş veya boyun ağrısı gibi diğer sorunların nedenini belirlemenize de yardımcı olabilir.

Diş hekiminiz baş ağrılarınızdan ne öğrenebilir?

Gerilim tipi baş ağrıları genellikle çene ve ağızda gelişen kas gerginliğinden kaynaklandığından, diş hekiminiz bu gerginliğin çenenizin doğru şekilde ısırılmamasından kaynaklanıp kaynaklanmadığını görebilir. Diş hekiminiz diş telleri veya ağız cerrahisi gibi ortodontik çalışmalar önerebilir. Tedavi planına bağlı olarak, bu tür bir çalışma muhtemelen bir diş uzmanı tarafından yapılacaktır.

Ayrıca, yanlış hizalama geceleri uykunuzda dişlerinizi gıcırdatmanıza neden oluyor olabilir. Bruksizm olarak da bilinen bu gıcırdatma, sabahları baş ağrısıyla uyanmanızın nedeni olabilir. Bazı sinirsel alışkanlıklar bile baş ağrısına yol açabilir: örneğin kalem çiğnemek veya tırnaklarınızı yemek gibi.

Bruksizm tedavisi genellikle genel bir diş hekimi tarafından yönetilir ve dişlerin birbirine sürtünmesini önlemek için uyurken bir ağız koruyucu kullanılmasını içerir. Bruksizm, rahatlamanıza ve anksiyetenizi daha iyi yönetmenize yardımcı olacak stres azaltıcı davranışlar dahil edilerek de tedavi edilebilir.

Baş ağrılarının en büyük nedeni? TME (Çene Eklemi Fonksiyon Bozukluğu)

TME veya temporomandibular eklem bozukluğu, baş ağrılarının önemli bir nedenidir. Çene eklemleri ve kaslarının yanı sıra yüz sinirlerini de etkiler ve tedavi edilmezse çok acı verici olabilir. Çoğu TME vakası bir süre sonra geçse de, TME'niz olabileceğini düşünüyorsanız diş hekiminizi ziyaret etmeniz önemlidir.

Diş ağrıları ve sinüs sorunları da TME'ye benzer şekilde hissedilebilir, bu nedenle diş hekiminizin teşhisi doğruladığından emin olun. Ağrıyı yönetmenize yardımcı olacak stres atma egzersizleri geliştirmek için sizinle birlikte çalışabilir.

Baş ağrım TME'den kaynaklanmıyorsa ne olur?

Diş çürükleri ve enfeksiyonlar da baş ağrısına yol açabilir. Düzenli temizlik ve uygun tedavi bu riskleri azaltmaya yardımcı olabilir. Unutulmaması gereken en önemli şey, tüm baş ağrılarının dişle ilgili olmadığıdır, bu nedenle sürekli sorun yaşıyorsanız doktorunuzla konuştuğunuzdan emin olun.