Diş Gıcırdatma ve Diş Sıkma Tedavisinde Gece Plağı Kullanımı

Diş Gıcırdatma ve Diş Sıkma TedavisiGece Plağı genellikle Antalya'daki diş hekiminiz tarafından diş gıcırdatma veya bruksizmi tedavi etmek için kullanılır. Bu, uzun süredir tercih edilen bir yöntemdir. Muhtemelen dişlerinizi gıcırdattığınızın farkında bile değilsinizdir. Bu genellikle siz uyurken meydana gelir. Diş hekiminiz size söyleyene veya muhtemelen eşiniz geceleri dişlerinizi gıcırdattığınızı duyana kadar bunun farkında olmazsınız. Dişlerinizi gıcırdatmanızın bazı nedenleri arasında yanlış konumlandırılmış dişler ve üst ve alt çeneleriniz arasındaki diş/dişler ve/veya iskelet uyumsuzlukları yer alır. Çocuklar genellikle uyurken dişlerini gıcırdatırlar. Bunun başlıca nedeni süt dişlerinin dizilimi veya yetişkin dişlerinin ağızlarına sürmesi ve dişlerinin birbiriyle buluşacağı rahat bir yer arıyor olmalarıdır. İkincil dişlerin ağız boşluğuna sürmesini takiben, bu gıcırdatma genellikle durur. Antalya'daki diş hekiminiz dişlerinizin ve diş etlerinizin tam bir ağız muayenesini yapacak, diş röntgenleri çekecek ve dişlerinizin çalışma modellerini yapacaktır. Daha sonra tedavilerini önereceklerdir.

Diş gıcırdatma size büyük bir sorun gibi görünmeyebilir, ancak tedavi edilmezse ileride daha ciddi sorunlara (örneğin çene, ağız, boyun, yüz ve sırt ağrısı) yol açabilir. Kusurlu dolgular, eksik dişler, yanlış hizalanmış dişler ve kusurlu kronlar/köprüler ile birlikte kötü takılıp çıkarılabilen tam veya kısmi protezler, normal ısırışınızı değiştirebilir ve çeneleriniz için uygun bir dinlenme yeri ararken dişlerinizi gıcırdatmanıza neden olabilir. Antalya'daki diş hekiminiz oklüzal bir dengeleme yapmayı tercih edebilir, ancak aşınma ve gıcırdatma paternleri gece koruyucunuzda gösterilinceye kadar bunu yapmayabilir. Yani aslında bu gece koruyucuları hem diş hekiminiz için teşhis hem de sizin için diş gıcırdatma tedavisi görevi görür. Diş gıcırdatmanızı düzeltmek için bir uzman gerekiyorsa, Antalya diş hekiminiz uygun yönlendirmeyi yapacaktır. Diş gıcırdatıp gıcırdatmadığınızı veya sorunu düzeltmek için yardıma ihtiyacınız olup olmadığını öğrenmek için Antalya Diş Kliniğinizi ziyaret edin.

Gece Plağı, dişlerinizin ve diş etlerinizin üzerine tam olarak oturan, özel yapım, kauçuk benzeri bir kılıftır. Onları hasardan korumak için yastıklama yapar.

Siz veya çocuğunuz kriket, hokey, futbol, boks veya rugby gibi fiziksel temas veya hareketli nesneler içeren bir spor yapıyorsanız, ağız koruyucu takmanız hayati önem taşır.

Özel yapım bir Gece Plağı dişlerinizi yaralanmalara karşı korur ve çenenin yerinden çıkma riskini azaltır.

Gece Plağının bir başka kullanım alanı da gecelerdir ve genellikle gece koruyucusu olarak bilinir. Sık sık ağrıyan bir çene, donuk baş ağrısı veya diş ağrısı ile uyanıyorsanız, geceleri dişlerinizi gıcırdatıyor olabilirsiniz. Bu, Bruksizm olarak bilinen bir durumdur. Bruksizm yaygın bir durumdur ve yetişkinlerin yaklaşık %10'unu etkiler.

Geceleri diş gıcırdatmak dişlerin kırılmasına, çatlamasına ve hassaslaşmasına neden olabilir. Ağrıya neden olabilir ve dişlerinizi erken sarartabilir veya diş etlerinizin çekilmesine neden olabilir.

Bruksizmin etkilerini hafifletmenin çeşitli yolları vardır. En yaygın olanlarından biri gece koruyucusudur. Bu, genellikle gece boyunca uyurken takılan bir cihazdır.

Muayeneniz sırasında diş hekiminiz yanlış hizalanmış dişleriniz olup olmadığını kontrol edecektir. Maloklüzyon olarak da bilinen yanlış hizalama, diş gıcırdatmaya katkıda bulunabilir. Bu durum gerektiğinde ortodontik tedavi ile düzeltilebilir.

Geceleri diş gıcırdatma genellikle stres ve endişeden kaynaklanır. Diş hekiminiz rahatlamanın ve çenenizi sıkmayı bırakmanın yollarını tartışmanıza yardımcı olabilir. Diş hekiminiz ayrıca diş gıcırdatmayı azaltmak için kafein gibi uyarıcılardan kaçınmanızı önerebilir. Antidepresanlar gibi bazı ilaçlar da soruna katkıda bulunabilir, bu nedenle diş hekiminize aldığınız ilaçlardan bahsettiğinizden emin olun, böylece gerekli olması halinde bir alternatif önerebilir.