Sjögren sendromu ağzınızı nasıl etkiler?

Sjögren sendromu ağzınızı nasıl etkilerSjögren sendromu, göz ve ağız kuruluğuna neden olan otoimmün bir hastalıktır. Bu durumda, beyaz kan hücreleriniz vücudunuzda nem üretmekten sorumlu bezlere saldırmaya başlar. Bu da ağzınız için bir dizi soruna neden olabilir.

Sjögren sendromu hangi sorunlara neden olur?

• Ağız kuruluğu
  • Çatlamış dudaklar
  • Ağız yaraları
  • Pamukçuk (ağızda mantar enfeksiyonu)
  • Sık çürükler
  • Daha yüksek diş eti hastalığı riski

Ağız kuruluğunun riskleri nelerdir?

Ağzınızın sağlıklı ve nemli kalması için tükürüğe ihtiyacı vardır. Tükürük, asitleri nötralize ederek ve yiyecek parçacıklarını yıkayarak diş çürümesini önlemeye yardımcı olur.

Yeterli tükürüğünüz olmadığında, plak birikebilir ve çürük ve diş eti hastalığı geliştirme olasılığınız artar.

Ağız kuruluğu ayrıca boğaz ağrısı, ağız kokusu ve yutma güçlüğüne neden olabilir.

Sjögren sendromunun diğer etkileri nelerdir?

Çoğu vakada hastalık hayatı tehdit edici değildir. Ancak çeşitli komplikasyonlara neden olabilir.

Bunlar, maya enfeksiyonları gibi rahatsız edici durumlardan görme bozukluğu, böbrek fonksiyon bozukluğu ve gastrointestinal bozukluklar gibi daha ciddi sorunlara kadar uzanır.

Ayrıca kronik yorgunluk ve eklem ağrısı da yaşayabilirsiniz.

Sjögren sendromu riski altında olanlar kimlerdir?

Hastalık herkesi etkileyebilse de, en sık 40 ila 50 yaş arasındaki kadınlarda görülür. Kadınların hastalığa yakalanma olasılığı erkeklerden dokuz kat daha fazladır.

Sjögren'li kişilerin yaklaşık %50'sinde, genellikle romatoid artrit veya lupus gibi başka bir otoimmün bozukluk da vardır.

Sjögren sendromum varsa ne yapabilirim?

• Diş hekiminize teşhisiniz hakkında bilgi verin. Gerekirse, diş hekiminiz ağız kuruluğunuzu gidermek için yapay tükürük reçete edebilir.
  • Düzenli temizlik ve muayeneler için diş hekiminizi ziyaret edin. Sjögren hastalarında diş çürüğü ve diş eti hastalığı gelişme riski daha yüksektir. Diş hekiminizi düzenli olarak görmek, diş sorunlarının erken tespit edilmesine veya tamamen önlenmesine yardımcı olabilir.
  • Florür alımınızı artırın. Florür çürük riskinizi azaltabilir. Diş hekiminiz reçeteli bir florürlü diş macunu, florürlü bir durulama veya topikal florür uygulaması önerebilir.
  • Yemekten sonra su ile çalkalayın. Yemek yedikten sonra yiyecek parçacıklarını ve bakterileri temizlemek için ağzınızı suyla çalkalayın.
  • Dudak kremi ve losyonları kullanın. Bunlar çatlamış ve çatlamış dudakları rahatlatabilir.