Diş ağrısı öldürür mü?

Diş Ağrısı ÖldürebilirAğrıyan diş, can sıkıcı bir ağrıdan daha fazlasıdır. Tedavi edilmediği takdirde diş ağrısı, sepsis de dahil olmak üzere her türlü kötü soruna yol açabilir.

Sepsis, vücudunuzun enfeksiyonla savaşmak için verdiği bağışıklık tepkisinin bir parçasıdır. Ne yazık ki o kadar agresif ve toksiktir ki kolayca hayati tehlike yaratabilir. Ulusal Sağlık Enstitüleri'ne göre her yıl yaklaşık 270.000 kişi sepsis nedeniyle ölmektedir. Sağlık Hizmetleri Maliyet ve Kullanım Projesi'ne göre sepsis, hastanelerde yatan hasta maliyetleri arasında en pahalı olanıdır.

Diş ağrısı nasıl sepsise neden olabilir?

Diş ağrısına enfeksiyon neden olur. Dişinizdeki enfeksiyona neden olan bakterilerin dişinizin pulpası yoluyla kan dolaşımınıza girmesi mümkündür. Buradan bir diş apsesi veya irin cebi gelişebilir. Apse genellikle çok fazla ağrıya, şişmeye, ağzınızda kötü bir tada, ateşe ve hatta sepsise neden olur.

Diş ağrınız varsa ve diş hekiminizi ziyaret ederseniz, sorunun nedenini belirleyebilir, tedavi edebilir ve enfeksiyonun yayılmasını önlemek için antibiyotik reçete edebilir. Enfeksiyonun ne kadar ciddi olduğuna bağlı olarak dolgu, diş teli, kuron, kanal tedavisi ve hatta diş çekimi gerekebilir. Bu seçenekler kulağa cazip gelmeyebilir, ancak yönetilmeleri sepsisten çok daha kolaydır!

Önlemek kolaydır

Diş ağrınız varsa, bununla başa çıkmanın en iyi yolu hemen diş hekiminizi ziyaret etmektir. Diş hekiminiz ağrıya neyin sebep olduğunu tespit edebilir ve en iyi tedavi yöntemini belirleyebilir. Diş ağrılarından tamamen kaçınmanıza yardımcı olmak için aşağıdaki adımları da atabilirsiniz.

• Temizlik için diş hekiminizi düzenli olarak ziyaret edin. Sizi diş sorunu riski altına sokan sağlık sorunlarınız varsa, diş hekimini daha sık ziyaret etmeyi düşünün.
  • Diş ipi kullanın ve mümkünse öğle yemeğinden sonra da dahil olmak üzere yemeklerden sonra dişlerinizi fırçalayın.
  • Spor yapıyorsanız ağız koruyucu kullanın. Hasarlı bir diş daha kolay enfekte olabilir.
  • Dişlerinizi şişe açacağı veya makas gibi doğaçlama aletler olarak kullanmayın. Sağlamdırlar ama kırılabilirler.

Unutmayın, bir şey "yanlış" geliyorsa veya ağrıyorsa, diş hekiminize veya diş hijyenistinize bildirin.