Diyabet ve Diş Eti Hastalıkları İlişkisi

Şeker Hastalığı Diş Etine Zarar Verir miDiyabet, ağız ve diş sağlığımız da dahil olmak üzere sağlığımızın tüm alanlarını etkileyen bir hastalıktır çünkü diyabet hastalarının ağız kuruluğu yaşama ihtimali daha yüksektir. Bu, ağzı nemli tutmak için yeterli tükürük veya sıvı üretmediğiniz bir durumdur ve ağızda pamukçuk adı verilen bir enfeksiyon, diş eti hastalığı ve ülser ve diş çürüğü gibi diğer sorunlara yol açar. Diş eti hastalığı ve diyabet arasında diş uzmanları tarafından kabul edilen kesin bir bağlantı vardır, çünkü diyabet tükürükteki şeker seviyelerini artırarak ek komplikasyonlara neden olur ve bu da herhangi bir iyileşme sürecini yavaşlatır.

Diş Eti Hastalığı Nedir?

Periodontal hastalık olarak da adlandırılan diş eti hastalığı, yumuşak dokuya zarar veren ve genellikle yüksek kan şekeri seviyesine sahip kişilerde en sık görülen, diş etlerinde ve kemiklerde görülen ciddi bir enfeksiyondur. Diyabetli kişilerde ağızda diş eti iltihabı veya gingivitis ile başlayan bir bakteri üremesi görülebilir. Bu, periodontitise dönüşmeden önceki aşamadır ve erken tespit edilirse tedavi edilebilir. Diyabetiniz varsa ve dişlerinizi düzenli olarak fırçalamıyorsanız, diş minenize yapışan asitleri serbest bırakan yapışkan bir bakteri tabakasının veya plağın oluşmasına izin verir.

Periodontal hastalık, kemiğin dişlerden uzaklaşmasına ve yiyecek artıklarının toplandığı cepler oluşturmasına ve toksin üreten enfekte olmasına neden olur. Bu toksinler bağışıklık sistemimiz tarafından saldırıya uğrayarak dişleri yerinde tutan bağ dokularını etkiler. Hastalığın kötüleşmesine izin verilirse, doku ve kemiği tahrip ederek dişlerin artık diş etlerine tutunamamasına ve olası diş kaybına neden olur.

Diş Eti Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Diş eti hastalığının başlangıcını gösterebilecek bazı yaygın belirtiler vardır. Aşağıdakilerden herhangi birini yaşamaya başlarsanız, mümkün olan en kısa sürede bir diş hekimine başvurmanız en iyisidir.

• Şişmiş ve kırmızı diş etleri
  • Diş fırçalarken ve diş ipi kullanırken kanama
  • Kalıcı ağız kokusu
  • Diş eti çekilmesi

Bu gibi semptomları görmezden gelmeye devam ederseniz, ağzınızda kalıcı bir kötü tadın yanı sıra diş etlerinin küçülmesine neden olarak diş kaybına yol açabilir ve aynı zamanda kemik hasarına neden olabilir.

Diş eti hastalığı ve diyabet arasındaki bağlantının araştırılması

Diyabet ve periodontal hastalık daha önce de belirtildiği gibi birbiriyle bağlantılıdır çünkü yüksek kan şekeri seviyeleri tükürüğümüzü etkileyerek ağzımızdaki kuruluğu arttırır. Bu durum ağız sağlığımızı doğrudan etkiler ve daha az tükürük olduğunda bakterilerin üremesine izin veren daha az koruma olur. Benzer şekilde, ağız sağlığınıza dikkat etmemeniz kalp hastalığı ve/veya diyabet geliştirme riskinizi artırır.

Diyabet Diş Sağlığınızı Nasıl Etkiler?

Diyabetiniz varsa kan şekeriniz yüksek demektir ve bu da tükürüğünüzdeki şeker oranını etkiler. Ağzınızdaki bakteriler bu artan şekeri besin olarak kullanır ve genel sağlığı etkileyebilecek aşırı ağız bakterilerinden bahsetmeye gerek yok, diş çürümesine ve oyuklara neden olmak da dahil olmak üzere ağız sağlığını etkiler. Yüksek kan şekeri seviyeleri ağız kuruluğuna neden olarak tükürüğümüzün dişlere sağladığı önemli korumayı azaltır. Ağız kuruluğu devam ettiğinde yutkunmayı, çiğnemeyi ve hatta konuşmayı zorlaştırırken, tükürük zararlı mikropları kontrol altında tutmaya yardımcı olduğu için sizi mantar enfeksiyonlarına daha yatkın hale getirir.

Diş Eti Enfeksiyonu Geçirdiğinizde Kan Şekeri Seviyenize Ne olur?

Diş eti hastalığına yakalandığınızda diş eti enfeksiyonuna neden olur ve bu da yüksek kan şekeri seviyelerine yol açarak diyabet hastaları için daha da yüksek risklere neden olabilir. Kan şekeri kontrolünün yanı sıra, diş eti hastalığını erken tedavi etmek, etkilenen kan şekeri seviyelerini kontrol etmenin en iyi yoludur.

Diyabet Hastalarını Diş Eti Hastalığı Açısından Yüksek Risk Altına Sokan Faktörler Nelerdir?

Diyabetik hastalar doğal olarak daha fazla ağız sağlığı sorununa yatkın olsalar da, durumu daha da kötüleştirebilecek ve diyabetik kişilerin diş eti hastalığına daha da duyarlı olmasına neden olabilecek bazı yaşam tarzı seçimleri vardır. Kötü ağız hijyeni, ağız ve diş sağlığı sorunlarının ana nedenidir çünkü sağlıklı dişlerin korunması için günlük ağız hijyeni alışkanlıkları önemlidir. Sigara içmek veya tütün çiğnemek gibi alışkanlıkların ağız sağlığınız üzerinde diş eti sorunları, diş çürümesi ve hatta ağız kanseri gelişme riskini arttırmak da dahil olmak üzere son derece olumsuz etkileri vardır. Diyabetli bir kişiyseniz, diş eti hastalığına yakalanma olasılığınızı artırabilecek kötü alışkanlıklarınızı bırakmanız sizin yararınıza olacaktır.

DTG Diş Kliniği'nde Diş Eti Tedavisi

Periodontist ekibimiz, periodontal hastalığı teşhis etmek ve etkili bir şekilde tedavi etmek için derinlemesine bilgi, uzmanlık ve teknoloji ile donatılmıştır. Sağladığımız tedaviler hastalarımızın ağız sağlıklarını ve özgüvenli gülüşlerini yeniden kazanmalarına yardımcı olmuştur. Son teknoloji diş kliniklerimiz periodontal hastalıklar için kapsamlı tedaviler sunmaktadır, böylece ihtiyaçlarınız için her zaman en doğru seçenek size önerilecektir. Periodontistlerimiz sizi değerlendirdikten sonra, diş etlerinin altında derinlemesine temizlik, diş eti cerrahisi, diş implantı tedavileri, kemik grefti ve gerekirse diş çekimlerinden oluşabilecek sizin için doğru tedaviyi önereceklerdir. Gerekirse antibiyotik bile reçete edeceklerdir.

Kanıtlanmış tedavilerimizle ağız ve diş sağlığınızı geri kazanın ve acı çekmenin fiziksel ve zihinsel rahatsızlığından uzakta daha kaliteli bir yaşamın tadını çıkarın